Sorra kapják a fizetési felszólításokat a TRV Zrt.-től a mezőtúriak az utóbbi hetekben. A probléma csak az, hogy nem tudtak róla, hogy tartoznának a vízszolgáltatónak.
– Jómagam és a környezetemben élők közül még igen sokan kaptunk levelet a közelmúltban a Tiszamenti Regionális Vízművek Zrt.-től – mondta el egyik mezőtúri olvasónk. – Van akinek „csak” háromezer, másnak akár 17 ezer forintos hátralékról küldtek fizetési felszólítást. Persze sokan megrettentek már magától a felszólítástól is, siettek befizetni a kipostázott csekket, pedig valójában azt sem tudjuk, jogos-e a követelés. A felszólító levél szerint a hátralék 2013–2014-ben keletkezett, nagyjából a szolgáltatóváltás időszakában. Az összeg kiszámítási alapjáról nincs információnk, az a levélben nincs feltüntetve, mint ahogy fizetési határidőt sem szabtak meg. A kipostázott sárga csekken csak egy összeg, egy befizetési jogcím, illetve díjhátralék szerepel. Úgy véljük, a több mint kétéves követelés idejét múlt, ahogy mondani szokták, a pénztártól való távozás után nincs reklamáció. A jogos kintlévőségek behajtását nyilván tisztázták a felek az üzletrész átruházásakor, ez ne rajtunk, fogyasztókon csapódjon le!
A problémával természetesen megkerestük a Tiszamenti Regionális Vízművek Zrt.-t. Amint azt válaszukban kifejtették, Mezőtúr 2013. július 1-jén csatlakozott a Tiszamenti Regionális Vízművek Zrt. szolgáltatási területéhez. Ezt követően 2014 januárjától ugyanezen év májusáig a felhasználók havonta és kéthavonta kapták kézhez vízdíjszámláikat.
– Az egységes számlakép kialakítását célzó informatikai fejlesztések elhúzódása miatt, 2014 májusáig az óraállásokat rögzítettük ugyan a városban, ám számlákat nem bocsátottunk ki a felhasználók felé. A tömeges számlázás megkezdését követően, díjbeszedő munkatársaink személyes megkeresés útján, a felhasználási helyen kísérelték meg a számlák értékének beszedését. Ugyanakkor az érintett időszakban a helyi gyakorlat szerint a TRV Zrt. díjbeszedői vitték a házakhoz az MVK Kft. hulladékelszállításról szóló számláit is. Emiatt az érintettek ugyan januártól folyamatosan egyenlítettek ki számlákat, ám azok nem a vízhasználathoz köthető TRV Zrt. számlák voltak.
Az elmaradt befizetések miatt kezdte meg folyamatosan ütemezve társaságunk 2015-ben a fizetési felszólítások kiküldését Mezőtúron. A felszólítást – kamat és kezelési költség nélkül – most azon fogyasztóink is kézhez kapják, akiknél annak idején a helyszíni díjbeszedés eredménytelen maradt. Felhívjuk felhasználóink figyelmét, hogy a számlán feltüntetett aktuális folyószámla-egyenlegből a befizetések elmaradását nyomon követhetik.
Minden megkeresésre válaszolnak
A TRV Zrt. a törvényi előírásoknak megfelelve, az elévülési időn belül küldi ki a felszólító leveleket, ezekben tételesen, időszak és számla sorszám feltüntetésével szerepelnek a hátralékos számlák – tájékoztatott a szolgáltató. A Tiszamenti Regionális Vízművek Zrt. általános gyakorlata, hogy minden kedves felhasználó megkeresésére válaszol. Amennyiben konkrét panasz érkezik ennek elmaradásáról, a társaság természetesen készséggel kivizsgálja az ügyet.
0 Megjegyzések