Hozzávalók: 
Gyermelyi lasagne tészta
500 g darált hús
2 fej vöröshagyma
4 dl paradicsompüré
1 db marhahúsleves kocka
reszelt sajt ízlés szerint
2 ek xilit
só, bors, oregánó
füstölt fűszer
80 g vaj
4 ek liszt
3 dl tej
3-4 gerezd fokhagyma
1 kisebb fej kelkáposzta

Elkészítés:
A kelkáposztát kisebb csíkokra vágom, és a már forrásban lévő vízbe teszem pár percre, hogy puhuljon.

Két fej vöröshagymát kis kockákra vágok, és serpenyőben, forró olajon megdinsztelem. Ehhez hozzáadom a darált húst és azt is megpirítom. Sózom, borsozom, orgánóval szóróm meg, és én adtam hozzá egy kis füstös ízt (Jamie Oliver fűszere). Hozzáöntöttem a paradicsomszószt, és mivel mi édeskésen szeretjük a paradicsomot, ezért kevertem hozzá xilitet is.

A vajat egy kisebb lábosban felmelegítettem, hozzáadtam egy marhahúsleves kockát, 4 gerezd szétnyomott fokhagymát, hozzákevertem a lisztet, és felöntöttem tejjel. Addig kevertem, amíg a szósz sima, ugyanakkor keményebb is lett.

Egy nagyobb tepsi aljára (ami lehet sütőtál, de jénai is) paradicsomszószt öntöttem, majd a forró vízbe mártott lasagne tésztából tettem rá egy réteget. Megkentem fehér szósszal, majd jött egy réteg kelkáposzta. Újabb réteg lasagne, majd a paradicsomos darált hús. Ezt a rétegezést addig folytatjuk, amíg fér a tepsinkbe. A tetejére maradjon egy kis fehér szósz és sok sajt.

Előmelegített, légkeveréses sütőben sütjük 150-180 fokon 20-30 percen át.

Jó étvágyat!