Tavalyi megnyitása óta népszerűvé vált a Bűvösvölgy médiaértés-oktató központ - mondta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kommunikációs igazgatója hétfőn az M1 aktuális csatornán.
Takách-Batta Zsuzsanna emlékeztetett: tavaly májusban nyitották meg a központot, azóta több mint 7700 diák járt már ott, közülük kétezren hátrányos helyzetű térségekből érkeztek - tette hozzá.
Kifejtette: a központ által kínált program úgy épül fel, hogy az osztályoknak előzetesen kell beszélniük azokról a témákról, amelyek kapcsolódnak a kiválasztott foglalkozásokhoz, majd a diákok egy tematikus napot töltenek a budapesti Bűvösvölgyben. Megjegyezte: a gyermekek segédanyagokat kapnak ahhoz, hogy hazatérve ismét feldolgozzák az itt szerzett tapasztalatokat.
A Bűvösvölgy, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) médiaértés-oktató központja, amelyet 2014. május 15-én avattak fel Budapesten, a Hűvösvölgyi úton.MTI Fotó: Bruzák Noémi
A kommunikációs igazgató kiemelte: a központ célja, hogy a gyermekek megértsék, mi történik "a színfalak mögött" a médiában, hogy például megtudják, milyen szerkesztési elvek alapján készül el egy rádióműsor vagy egy újság címlapja, mitől lesz figyelemfelkeltő, hasznos egy lap tartalma, vagy hogyan készül egy reklám. Mint mondta, a központ egyik foglalkozása a tudatos internethasználatról szól, s külön hangsúlyt helyeznek az adatvédelemre.
Takách-Batta Zsuzsanna arról is beszélt, hogy jövő héten nyílik meg a központ tavaszi foglalási időszaka, és a tapasztalatok szerint két nap alatt egy negyedév időpontjai betelnek. A központba elsősorban a 9-16 éves gyermekeket várják, akik szervezetten, az osztályukkal érkezhetnek.
Forrás: MTI
0 Megjegyzések