A 14. alkalommal meghirdetett pályázatra október 31-éig lehet leadni a nevezéseket. A weboldalakat neves szakmai zsűri értékeli.
Képünk illusztráció. (MTI-fotó: Ujvári Sándor)
A pályázat évről évre egyre népszerűbbé vált, nemcsak a nevezők száma, hanem a megpályázható kategóriák mennyisége is fokozatosan növekedett.

„Az indulásnál, 2001-ben még csak 3 kategóriát hirdettünk meg, a pályázók száma pedig 50 körül volt. A következő években – a tapasztalatok alapján – folyamatosan bővült a kategóriák és a pályázók száma. Az áttörést 2005 hozta meg, amikor már 10 kategóriában értékeltük a 145 pályázó honlapot. Tavaly év végén már 300 pályázó indult 25 kategóriában” – foglalja össze az az Év Honlapja díjjal kapcsolatos statisztikai adatokat Eszes István zsűrielnök.

Tapasztalatai szerint két jelenség figyelhető meg. Egyrészt a dizájnban érezhetővé vált egy letisztult, egyszerű, célratörő stílus. A nevezők megértették, hogy napjaink fő trendje a CX, azaz a felhasználói élmény (CustomereXperience); a fő hangsúly azon van, hogy a weblap ragadja meg a fogyasztó figyelmét és érdeklődését. Másfelől a web demokráciájáról is beszélhetünk. „Évről évre örömmel tapasztalom, hogy a nyertes pályázók sorában nem csupán a nagy fővárosi ügynökségek képviselőit üdvözölhetjük, hanem vidéki kisvállalkozókat, magánembereket és egyszemélyes webdesigncégeket” – mondta a BGF főiskolai tanára.

Dizájn, impresszió, innovatív megoldások, az interaktivitás jelenléte, kategóriának megfelelő és naprakész tartalom, áttekinthetőség, reszponzivitás, kreativitás – ezek a fő szempontok, amelyek alapján a zsűri a honlapokat értékeli.

Forrás: hirado.hu