A Tettye Forrásház Zrt. nem ért egyet a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) társaságot elmarasztaló határozatával, kénytelen ugyanakkor elfogadni azt, és megteszi a döntésből következő változtatásokat.
A GVH hétfőn arról tájékoztatta az MTI-t, hogy a Tettye visszaélt gazdasági erőfölényével, mert 2011 májusától túlzottan magas díjat kért a fogyasztóitól a mellékvízmérők szakszerűségi vizsgálatáért, ezért 1 millió 300 ezer forint bírságot szabott ki.
    
A Pécsett és környékén vízszolgáltatást végző cég az MTI-hez eljuttatott hétfői közleményében azt írta: a GVH eljárása során egyetlen nézőpontból, egy adott gyakorlatot vizsgált, egymástól eltérő díjstruktúrákat hasonlított össze.
    
 A GVH nem vette figyelembe azt a dokumentált tényt sem, hogy a Tettye az érintett tevékenység, lakossági szolgáltatás során több kedvezményt nyújt, és számos más díjcsökkentő intézkedést hozott, amelyeknek köszönhetően ma összességében több milliárd forinttal olcsóbb a szolgáltatása - tették hozzá.
    
Hangsúlyozták: "a Tettye megalakulása óta arra törekedett és törekszik most is, hogy szolgáltatásait a lehető legjobb minőségben, a lehető legolcsóbban biztosítsa a felhasználóknak".
    
A GVH közleménye szerint megállapította, hogy a Tettye monopolhelyzetben van a szolgáltatási területein, vagyis Pécsett és környékén, ahol közel 170 ezer fogyasztóval áll kapcsolatban. Figyelemmel az ivóvíz-szolgáltatás közüzemi jellegére, valamint a szolgáltatásra és a kapcsolódó mellékvízmérő szakszerűségi vizsgálatára, a GVH - közgazdasági elemzési módszerek alapján - úgy ítélte meg, hogy a Tettye díja jelentősen eltér a szolgáltatás nyújtásával összefüggő, gazdaságilag indokolt költségektől és a tisztességes nyereséghez szükséges szinttől.
    
A versenyhatóság elemzése szerint a Tettye költségkalkulációjából adódó egyes költségmértékek kiugróan magasnak számítanak az összehasonlítás alapjául szolgáló vállalkozások költségeihez képest. Emellett a cég olyan költségelemet is beszámít, amely más szolgáltatáshoz kapcsolódik, és amelyet a hasonló szolgáltatást nyújtó vállalkozások nem vesznek figyelembe.
    
A Tettye nem igazolta, hogy e költségek indokoltak volnának a szolgáltatáshoz, ezért a GVH megállapította, hogy a társaság a díjakat a fogyasztók számára hátrányosan, tisztességtelenül és túlzottan magasan állapította meg.