Több mint ötven éve sorsolják nálunk is a gépkocsinyeremény-betétkönyveket, amin eddig 90 ezernél is több autót sorsoltak ki, de sokan nem jelentkeztek nyereményükért. A legtovább eddig egy 1975-ben megnyert Wartburg várta tulajdonosát. Nyertese csak 2007-ben vette át az autó akkori értékét.
A gépkocsinyeremény-betétforma 1961-től indult Magyarországon, és azóta több mint 90 ezer nyertes örülhetett egy új autónak, vagy annak ellenértékének. Akad olyan is közöttük, akinek eddig már öt alkalommal kedvezett a szerencse és olyan is, akinek kétszer is kisorsolták (11 év különbséggel) a betétkönyvét, ám eddig egyik nyereményéért se jelentkezett. A legtovább eddig egy 1975-ben megnyert Wartburg várta tulajdonosát, nyertese csak 2007-ben vette át az autó akkori értékét, míg egy 1965. augusztus 20-án kisorsolt, szintén Wartburg típusú autóért, pontosabban annak áráért azóta se jelentkezett senki.
Trabanttól Mercedesig
Korábban szinte kizárólag a vágyott Trabantot, Wartburgot, Skodát, Moszkvicsot guríthatták haza a nyertesek, illetve - ritkán ugyan - néha nyugati autó, így BMW vagy éppen Renault 4L is került magánkézbe. A rendszerváltást követően a régebbi típusokat újak váltották, Rover és még VW Beetle is nyerhető volt, sőt számos alkalommal a hazai autógyárakból kigördülő Suzukik és Opelek kerültek a nyertesekhez. Manapság a Toyota és Chevrolet típusai adják az évi több mint 140 autó zömét, a negyedéves extra sorsoláson pedig Kecskeméten gyártott B-osztályú Mercedesek kerülnek a kalapba.
Az 5, 10, 20 és 50 ezer forintos címletű betétkönyvek nyerési esélye a címlet értékével arányosan növekszik: a legnagyobb, 50 ezer forintos címletnek tízszeres nyerési esélye van. A nyertesek dolgát jelentősen megkönnyíti, hogy nem kell egy hosszú listát átböngészniük, elég csak a betét sorszámát beírni egy online kalkulátorba. Sokan még ezt sem teszik meg ezért az át nem vett nyeremények listája egyre nő.
Forrás: http://www.origo.hu
0 Megjegyzések