A személyszállítási közszolgáltatások közé emelné a
közösségi kerékpáros rendszereket György István (Fidesz) országgyűlési
képviselő, városüzemeltetési főpolgármester-helyettes, aki pénteken nyújtott be
erre vonatkozó törvényjavaslatot az Országgyűlésnek. A politikus indokoltnak
tartja azon kezdeményezések támogatását és jogalkotási folyamatokban való
megjelenítését, amelyek a kerékpáros közlekedés mind szélesebb körű
elterjedését és használatát segítik elő.
A javaslat kiterjesztené a közösségi kerékpáros rendszer
eszközeire az elektronikus megfigyelésre vonatkozó előírásokat és az ezzel
kapcsolatos adatkezelési szabályokat. A települési vagy fővárosi önkormányzat
dönthetne úgy, hogy a közösségi kerékpáros rendszer létesítését, fenntartását,
üzemeltetését a helyi személyszállítási közszolgáltatások körébe sorolja.
Az önkormányzatok a szükséges forrásokkal együtt - állami
vagy önkormányzati tulajdonú - közlekedésszervezőnek adhatják át a feladatot.
Budapesten február végén írták ki a közösségi kerékpáros rendszer (BuBi -
budapesti biciklirendszer) kiépítésére vonatkozó közbeszerzési eljárást, a
fővárosiak várhatóan jövő tavasztól vehetik majd igénybe a szolgáltatást. A
rendszert bárki igénybe veheti, és az első fél óra díjmentes lesz, a rendszeres
felhasználók BuBi-kártyával, az esetiek bankkártyával tudnak majd fizetni. A
belvárosi zónában átlagosan 300-500 méterenként lesz egy dokkoló állomás. Az
első ütemben a dél-budai egyetemvárosban, a bel-budai Vízivárosban, a
belvárosban, Terézvárosban, az Erzsébetváros teljes területén, illetve
Újlipótvárosban, Ferencvárosban, a Józsefváros belsőbb területein épül ki a
rendszer.
Forrás: alternativenergia.hu
0 Megjegyzések