Míg a megkérdezett magyar nők 74%-a egyetért abban, hogy
minden nőben van valami szép, a legtöbben mégsem látják magukat szépnek.
Magyarországon a nőknek csupán 3%-a írja le magát a vonzó
szóval (globálisan 10%), míg gyönyörűnek 1% (világszerte 5%). Jó hír, hogy míg
átlagosan a nők 9%-a használná magára a világon azt a szót, hogy nőies, addig
ez az arány Magyarországon 13%.
Szépségével a megkérdezett magyar nők 27%-a elégedett, míg
38%-uk sem elégedettnek, sem elégedetlennek nem érzi magát. A személyével
kapcsolatban általában a magyar nők 47%-a, míg a szépségével kapcsolatban
csupán 29%-uk érzi magát magabiztosnak.
Magyarországon a nők 77%-a elismeri, hogy valamilyen nyomás
hatására dolgozik azon, hogy szép legyen (a globális arány 59%). A helyzet
iróniája, hogy a válaszadók 58%-a vallja: ez a nyomás önmaguk irányából
érkezik, míg a társadalom (11%), barátok és család (7%), valamint a média (2%)
által rájuk helyezett nyomás ennél sokkal kisebb. Ezek alapján többségük (60%)
abban is egyetért, hogy ha a kinézetéről van szó, akkor a nők saját maguk
legnagyobb kritikusai, így ezek a nők sokkal nehezebben tudják kiaknázni a
bennük rejlő szépségpotenciált.
A magyar nők 49%-ának a másoktól kapott bókok, 68%-ának egy
erős kapcsolat vagy házasság fontos ahhoz, hogy szépen érezze magát, míg 78%
bevallása szerint akkor érez így, ha tudja, hogy valaki szereti.
Hogyan lehet kiaknázni a bennünk rejlő szépségpotenciált?
A magyar női válaszadók 45%-a a hasát szereti a legkevésbé
(globálisan is ez a legkevésbé kedvelt testrész - 36%), amit hazánkban a mell,
a fenék és a láb (mindhárom 20%) követ. Átlagosan 2 testrészüket nem szeretik a
nők, míg a válaszadók 3%-a minden testrészével elégedetlen.
Jó hír, hogy a válaszadók 9%-a viszont teljesen elégedett a
külsejével és nem tudott megnevezni egy testrészt sem magán, amit ne szeretne. A
magyar nők 3 legkedveltebb testrésze a szem (53%), a haj (32%) és a száj/mosoly
(27%), átlagosan 2 testrészüket kedvelik.
Magyarországon a nők 45%-a érzi úgy, hogy megvan benne a
potenciál, hogy jobban nézzen ki, de gyakran ezért semmit sem tesz. Eközben
azok közül, akik mégis dolgoznak a szépségükön, 53% azzal teszi magát
kívánatosabbá, hogy kihangsúlyozza azokat a tulajdonságait, amit szeret magán,
míg 30%-uk azt mondja, hogy akkor tudja kihozni magából a legtöbbet, ha a
megfelelő termékeket használja. Ennek elérése érdekében a megkérdezett magyar
nők átlagosan 6 féle termékcsoportot - az alapvető cikknek számító tusfürdő
(77%), parfüm (73%) és dezodor mellett (69%) kéz- (65%) és testápoló (61%),
valamint hajápoló termékeket (59%) – használnak annak érdekében, hogy szebbnek
érezzék magukat.
A magyar nők a szépségápolási rutinjukkal kapcsolatban
eredmény orientáltak (56%), de élvezik azt a folyamatot, amikor foglalkoznak
magukkal, ugyanakkor jobban kedvelik a gyors és egyszerű megoldásokat, így
átlagosan 5-20 percet töltenek (62%) a napi szépségápolási rutinjukkal. A
magyar nők 72%-a boldogabbnak érzi magát akkor, ha jól és szépnek érzi magát,
míg 64%-uk a boldogság szempontjából azt is fontosnak tartja, hogy magabiztos
legyen a külsejével kapcsolatban. A kutatás így arra is rávilágított, hogy az
elégedettség, a magabiztosság és a boldogság között van összefüggés.
A Dove elkötelezett abban, hogy segítse a nőket a saját
szépségpotenciáljuk kiaknázásában úgy, hogy termékeivel nap mint nap inspirálja
őket, hogy tehessenek valamit a bőrük és hajuk szépségéért. A márka hiszi, hogy
ha a nők jól érzik magukat a bőrükben, akkor sokkal magabiztosabbak és
könnyebben kiaknázzák a bennük rejlő szépséget.
Globális kutatás: The Real Truth About Beauty; Revisited,
2010
Magyar kutatás: Dove Masterbrand 2013 online kutatás, minta:
500 nő 18-64 év között
Forrás: unilever.hu
0 Megjegyzések