A hóolvadást követő tavaszi időszak
általában a nagy töréskárok ideje. A szaknyelven "gazdasági totálkárral"
végződő balesetek főleg a saját autóflottát fenntartó vállalatokat
érintik.
Télen a rossz időjárási és útviszonyok mellett általában alacsonyabb
sebességgel közlekednek az autósok, ezért ugyan gyakoribbak a
káresemények, viszont többnyire kis kárértékű - legtöbbször
rácsúszásos - balesetek történnek - írja a CIG Pannónia Biztosító. A
tavaszi időszak viszont már a nagy töréskárok ideje: a szakértők ezt
azzal magyarázzák, hogy a hóolvadást követően a sofőrök egyre
magabiztosabban kezdenek vezetni, miközben a változékony időjárásra
nincsenek tekintettel.
Az éppen csak szitáló ónos eső, vagy az emelkedő útszakaszra
hajnalban odafagyott reggeli pára is elég lehet ahhoz, hogy elveszítsék
uralmukat az autó felett. Az ilyen balesetek gyakran végződnek gazdasági
totálkárral, amely a második a legmagasabb kárösszeggel járó
káresemények listáján. A biztosítók tapasztalatai szerint az egyik
leghatásosabb eszköz a vállalatvezetők kezében a balesetek megelőzésére,
ha kilátásba helyezik a saját hibás káresetek önrészének áthárítását a
gépjármű vezetőjére.
A legmagasabb kárösszegű káresemények listáját továbbra is a lopáskár
vezeti, mert a céges autók vezetői sokszor hagyják őrizetlenül, vagy
könnyen hozzáférhető helyen - irodai íróasztal, munkapult, nyilvános
helyen hagyott kabát, zseb stb. - a flottás gépjárművek kulcsait.
0 Megjegyzések