A hóolvadást követő tavaszi időszak általában a nagy töréskárok ideje. A szaknyelven "gazdasági totálkárral" végződő balesetek főleg a saját autóflottát fenntartó vállalatokat érintik.
Télen a rossz időjárási és útviszonyok mellett általában alacsonyabb sebességgel közlekednek az autósok, ezért ugyan gyakoribbak a káresemények, viszont többnyire kis kárértékű - legtöbbször rácsúszásos - balesetek történnek - írja a CIG Pannónia Biztosító. A tavaszi időszak viszont már a nagy töréskárok ideje: a szakértők ezt azzal magyarázzák, hogy a hóolvadást követően a sofőrök egyre magabiztosabban kezdenek vezetni, miközben a változékony időjárásra nincsenek tekintettel. 


Az éppen csak szitáló ónos eső, vagy az emelkedő útszakaszra hajnalban odafagyott reggeli pára is elég lehet ahhoz, hogy elveszítsék uralmukat az autó felett. Az ilyen balesetek gyakran végződnek gazdasági totálkárral, amely a második a legmagasabb kárösszeggel járó káresemények listáján. A biztosítók tapasztalatai szerint az egyik leghatásosabb eszköz a vállalatvezetők kezében a balesetek megelőzésére, ha kilátásba helyezik a saját hibás káresetek önrészének áthárítását a gépjármű vezetőjére.

A legmagasabb kárösszegű káresemények listáját továbbra is a lopáskár vezeti, mert a céges autók vezetői sokszor hagyják őrizetlenül, vagy könnyen hozzáférhető helyen - irodai íróasztal, munkapult, nyilvános helyen hagyott kabát, zseb stb. - a flottás gépjárművek kulcsait.