A nők fotóznak az okostelefonjukkal, a férfiak a GPS-t
nyomogatják – többek között ez is kiderül a Vatera felméréséből, amely arra
kereste a választ, hogyan viszonyulnak a magyar nők az okosmobilhoz. Az online
piactér felhasználói között végzett kérdőíves kutatás is megerősítette: a
lányok és asszonyok egészen máshogy és másra használják a mobiljukat, mint a
férfiak.
Az nyilvánvaló, hogy a nők érdeklődése mérsékelt a
csúcskategóriás telefonok iránt. Míg a férfiak 30 százaléka szinte az első
adandó alkalommal rohant a boltba, hogy beszerezzen egy ilyen készüléket, addig
a nők csupán 13,6 százaléka mondhatja el magáról, hogy már több mint két éve
okostelefonozik.
Az útvonaltervező programok segítségét a férfiak 64
százaléka veszi igénybe, miközben a hölgyek esetében ez az arány 40 százalék. A
női ujjak egészen más menüpontokat keresnek a telefonjuk érintőképernyős
kijelzőjén: a fényképezőgépet. A fotózás népszerű időtöltés, a felhasználók
több mint 70 százaléka kattintgat a gépével. Ebben élenjárnak a nők, tízből
nyolc hölgy fényképezik a telefonjával, tíz százalékot verve a férfiakra.
Az online piactér kérdőíves felméréséből kitűnik, hogy a
szebbik nem képviselői kevésbé gondolkodnak üzleti fejjel, ha a telefonról van
szó. Üzleti alkalmazást tízből csak két nő tölt le, a férfi okostelefonosoknak
viszont a fele. Egybecseng ezzel, hogy míg közel kétszer annyi férfi használja
a kütyüjét munka közben (60 százalék), mint nő.
Ha vásárlásról van szó, mindjárt fordul az arány. A nők
körében a divat a sláger: az okostelefonnal vásárló nők fele ruhát választott,
a férfiaknál mindössze 17 százalékos ez az arány. Ugyanez vonatkozik az ékszerekre
is: a férfiak mindössze 5 százalék helyezett ékszert a virtuális kosarába.
Forrás: hvg.hu
0 Megjegyzések