A nők fotóznak az okostelefonjukkal, a férfiak a GPS-t nyomogatják – többek között ez is kiderül a Vatera felméréséből, amely arra kereste a választ, hogyan viszonyulnak a magyar nők az okosmobilhoz. Az online piactér felhasználói között végzett kérdőíves kutatás is megerősítette: a lányok és asszonyok egészen máshogy és másra használják a mobiljukat, mint a férfiak.

Az nyilvánvaló, hogy a nők érdeklődése mérsékelt a csúcskategóriás telefonok iránt. Míg a férfiak 30 százaléka szinte az első adandó alkalommal rohant a boltba, hogy beszerezzen egy ilyen készüléket, addig a nők csupán 13,6 százaléka mondhatja el magáról, hogy már több mint két éve okostelefonozik.

Az útvonaltervező programok segítségét a férfiak 64 százaléka veszi igénybe, miközben a hölgyek esetében ez az arány 40 százalék. A női ujjak egészen más menüpontokat keresnek a telefonjuk érintőképernyős kijelzőjén: a fényképezőgépet. A fotózás népszerű időtöltés, a felhasználók több mint 70 százaléka kattintgat a gépével. Ebben élenjárnak a nők, tízből nyolc hölgy fényképezik a telefonjával, tíz százalékot verve a férfiakra.

Az online piactér kérdőíves felméréséből kitűnik, hogy a szebbik nem képviselői kevésbé gondolkodnak üzleti fejjel, ha a telefonról van szó. Üzleti alkalmazást tízből csak két nő tölt le, a férfi okostelefonosoknak viszont a fele. Egybecseng ezzel, hogy míg közel kétszer annyi férfi használja a kütyüjét munka közben (60 százalék), mint nő.

Ha vásárlásról van szó, mindjárt fordul az arány. A nők körében a divat a sláger: az okostelefonnal vásárló nők fele ruhát választott, a férfiaknál mindössze 17 százalékos ez az arány. Ugyanez vonatkozik az ékszerekre is: a férfiak mindössze 5 százalék helyezett ékszert a virtuális kosarába.

Forrás: hvg.hu