Tudtunk volna szerelmes tinizombik nélkül élni, de 
az Eleven testek című film megmutatja, hogy az önironikus humor még egy 
ilyen lehetetlen műfajt is élvezetessé tud tenni.
Vámpírok, zombik - ha kell, ha nem, velünk maradnak örökké papíron és
 vásznon, és miután Stephenie Meyer rászabadította a világra a szerelmes
 tinivámpírokat, naná, hogy valakinek eszébe jutott, hogy előrukkoljon a
 szerelmes tinizombival is. Konkrétan a '81-es születésű Isaac 
Marionnak, akinek a 2010-es Eleven testek (Warm Bodies) című 
tinizombi-szerelmesregényéből rögtön film is készült. És nem kell 
aggódni, azóta persze megszületett hozzá az előzménytörténet, és Marion 
már javában dolgozik a folytatáson is. Dübörög a romantikus 
zombi-franchise.
![]()  | 
| Eleven testek | 
Bármilyen kevéssé kecsegtetők is ezek az előzetes információk, az Eleven testek filmváltozatát érdemes megnézni. Marion könnyedén ironikus, kedves stílusa szerencsésen találkozott Jonathan Levine rendező (Majd meghalnak Mandy Lane-ért, Fifti-fifti)
 nagyon hasonló érzékenységével, és az eredmény egy olyan bájos és 
szórakoztató film, amit büszkén felvállalt romantikussága ellenére 
egyáltalán nem szennyez be az Alkonyat vámpírnyála, és hangvételében sokkal inkább emlékeztet a 2009-es Zombieland-re.
![]()  | 
| Teresa Palmer és Nicholas Hoult az Eleven testek-ben | 
A film zombi főhősünk - a neve talán R-rel kezdődik, de 
már ő maga sem biztos ebben - narrációjával indul, amelyből sem az nem 
derül ki, hogy miért vált az emberiség jelentős része agyzabáló zombivá,
 sem az, hogy R (Nicholas Hoult) miért tengeti zombinapjait egy 
repülőtéren. De magunkra vessük, ha egy zombitól, aki legfeljebb egy-egy
 szótagot tud kihörögni magából, azt vártuk, hogy koherensen bevezet 
minket az élete rejtelmeibe. Ez a frappánsan megírt, önironikus 
kommentár szinte folyamatosan jelen van a filmben, és egyáltalán nem 
tűnik kényszermegoldásnak a limitált beszédkészséggel és mimikával 
rendelkező főhős érzéseinek és gondolatainak közvetítésére, 
ellenkezőleg, pont ettől a zombifilmes és romantikus filmes klisékre 
reflektáló szinttől igazán vicces a film.
![]()  | 
| Nicholas Hoult az Eleven testek-ben | 
Pedig a sztori váza arcpirítóan banális: a fiú találkozik
 a lánnyal, egyből beleszeret, jobb emberré válik (jelen esetben: 
elkezdenek visszafordulni az elzombisodás tünetei, és R egyre 
emberszerűbb), és talán még a világot is megmentik együtt, juhé. És a 
szokásos ki kell jutnunk a fertőzött övezetből, be kell jutnunk a 
fertőzött övezetbe, meg kell küzdenünk a gonosz zombikkal, meg kell 
küzdenünk a gonosz emberekkel-tevékenységekkel kitöltött cselekmény sem 
okoz semmiféle izgalmat, viszont a humor bőven elég ahhoz, hogy vért 
pumpáljon mindebbe, és végig életben tartsa a filmet.
![]()  | 
| Analeigh Tipton, Teresa Palmer és Dave Franco az Eleven testek-ben | 
Nem árt persze az sem, hogy a fura kisgyerekből (Egy fiúról) nyugtalanító tinivé (Skins)
 serdült Nicholas Hoult mostanra izgalmas fiatal felnőtté érett, akinek 
még az elzombisított arcát is jó nézni: megvan benne az a kis stich, ami
 remek élőholttá teszi, de van benne valami melegség is. A szerelmét, 
Julie-t (Rómeó és Júlia, igen, és erkélyjelenet is lesz, de esküszöm, 
semmi gejlség) játszó Teresa Palmerből pedig kirobbanó, természetes erő 
árad, ami nagyon jól ellenpontozza az élőholtak beszürkülten totyogós 
temperamentumát. R haverja szerepében Rob Corddry tökéletes, mint 
mindig, és akire még érdemes figyelni, az a Julie barátnőjét alakító 
Analeigh Tipton, aki már az Őrült, dilis, szerelem.-ben is emlékezetes volt, és valószínűleg hamarosan az egyik legizgalmasabb fiatal színésznő lesz Amerikában.




0 Megjegyzések