Különleges operába hívogató programokat indított útjára a Magyar Állami Operaház és az Erkel Színház, amely a gyermeket váró pároknak, a középiskolás diákoknak, valamint a szemfüles internetező közösségnek kínál kedvezményes vagy ingyenes jegyeket: a Facebook-karzaton a leggyorsabb ötven lájkoló akár heti több alkalommal is belépőhöz juthat. Az intézmény emellett keresi az Opera rajongói plakátarcát, akiről műtermi plakátfotót készítenek.

A Magyar Állami Operaház és a márciustól ismét megnyíló Erkel Színház, amelynek megnyitóján Ókovács Szilveszter, főigazgató kifejtette: a cél, hogy az intézmény népoperaként működjön, és minél szélesebb tömeg számára legyen elérhető. A felújítással kapcsolatban akkor elmondta: az Erkel sosem volt egy „csodapalota”, de vannak dolgok, amelyekhez szándékosan nem nyúlnak, ilyen a például a színház páratlan akusztikája. A népoperai küldetés egyik fontos eleme az OperaKaland elnevezésű program, amely május 2-ától indul útjára. Ennek keretein belül a közoktatási intézmények diákjai számára a színház próbaüzemének ideje alatt több százezer fiatal ismerkedhet meg a műfajjal. A teljes épületet várhatóan októberben kezdik „beüzemelni”, a színházi próbákkal együtt; az ünnepélyes megnyitóra pedig november 7-ig kell várni. Addig is az idei évadban Erkel Ferenc Hunyadi László című operájának zenepedagógusok és színházi szakemberek által adaptált változatát tekinthetik meg a tanulók; a program indulásáig 225 intézményből húszezren jelentkeztek. Az Operaház által életre hívott, szervezett és finanszírozott programot a MÁV is támogatja, melynek köszönhetően a vidéki diákok 90 százalékos kedvezménnyel utazhatnak a fővárosba, a BKK pedig kedvezményes tanulójegyeket biztosít a programhoz.

Anyák napja alkalmából, május 4-én újabb ötlettel áll elő az Operaház: gyermeket váró párokat invitál az anyák napját megelőző szombatra. Az intézmény háromszáz leendő anyuka jelentkezését várja. A kezdeményezés egyik célja a magzatkorban való zenehallgatás ösztönzése, amely köztudottan jótékony hatással van a tanulási képességek fejlődésére.  A leendő szülők idén a nagy sikerű Shakespeare-adaptáció, A makrancos Kata balettelőadásra mehetnek be jelképes, 300 forintos jegyekkel.

A Magyar Állami Operaház emellett az internetes közösséget is megmozgatja: aki ugyanis csatlakozik az intézmény Facebook-csoportjához, a Facebook-karzat elnevezésű játék során ingyen jegyet szerezhet. A kedvezményt az első ötven lájkoló nyeri el, a csoporttagok egy órával a játék indulása előtt értesülnek arról, mikor kell lájkolniuk. Az 51 tetszikelő páros belépt nyer.

Nemcsak ingyen jegyeket kínálnak az internetes közösségnek, a szabadba is csábítják őket: a közösségi oldalon keresik ugyanis az Opera rajongói plakátarcát, aki ötletes fotójával nyerheti el a címet.  Feladatuk, hogy a kiválasztott három plakát előtt készítsenek fotót magukról, családtagjukról, vagy barátjukról. A legkreatívabb, legfantáziadúsabb képeket megjelenítik az Opera közösségi oldalán, ahol a legtöbb szavazatot kapó kép szereplőjéről az Opera profi kreatív csapatának segítségével műteremi plakátfotót készítenek, amely az ország háro, kiemelt pontján, óriásplakáton jelenik meg, még idén májusban.

forrás: kultura.hu