Most jöttem haza egy Nagykőrös környéki homoki tölgyesből, ahol az ún. PÁL-FÁJÁT is megnéztük. Engem eléggé elriasztott a WWF-nek bemutatott és elmagyarázott ,,erdőtelepítés", ahol az a szempont, hogy mikor vághatják ki!! Akkor mitől természetvédők?! Ui. mintha borsót vetnének el, olyan tömött sorban voltak a kis tölgysarjak, miközben a több száz éves PÁL-FÁJA kb. 5-7 ember-karolású törzsű, és a még megmaradt lomb-átmérő is több tízméter!!
De a tegnapi eső ott is elég jót tett, és olyan finom illata volt akár az erdőnek, akár a sztyeppei részeknek, hogy a sok csámborgás, ill. a veszélyes fakivágási törmeléken járás, és az állva hallgatott, hosszas magyarázatok fáradtságát teljesen fölülmúlta. Mivel voltak külföldiek is, sietni kellett velük a Liszt Ferenc Reptérre, így a buszon be is aludtam.
Fantasztikus felhőkölteményeket fotóztam, pedig felhőtlen éggel, bősz szembe-Nap-fénnyel indultunk útnak igen korán! Már rég voltam így csatangolni, hát nagyon jól esett.
Polgár Julianna