Továbbra is kiváló formában versenyez Nico Rosberg. A Mercedes német pilótája zsinórban a harmadik futamát nyerte meg a Forma–1 2016-os idényében, Belgiumot és Olaszországot követően Szingapúrban is maga mögé utasította a teljes mezőnyt.
Akárcsak Monzában, úgy Szingapúrban is először nyert, pályafutása során már 22-edszer intette le őt elsőként a kockás zászló. Remeklésének köszönhetően átvette a vezetést az egyéni pontversenyben is: nyolc ponttal előzi meg csapattársát, a háromszoros világbajnok Lewis Hamiltont. Noha korábban úgy tűnt, a német versenyző, akárcsak az elmúlt két szezonban, ebben az idényben sem tudja megszerezni a vb-címet, most újra reális esélye van arra, hogy karrierje során először világbajnok legyen.

– Elképesztő hétvégém volt, az első rajtkocka mellett a győzelem is összejött. Problémáim voltak futam közben a fékeimmel, nagyon kellett figyelnem, nehogy túlmelegedjenek. Egyelőre nem gondolok a világbajnoki címre – értékelte a szingapúri versenyt Rosberg, akinek a futam utolsó harmadában voltak kellemetlen pillanatai, a mögötte haladó ausztrál Daniel Ricciardo frissebb abroncsainak köszönhetően ugyanis folyamatosan csökkentette a kettejük közötti különbséget.

Végül a Red Bull versenyzőjének be kellett érnie a második hellyel.

– Ismét közel voltam a futamgyőzelemhez, de nem vagyok csalódott, amiért második lettem. Rengeteg ausztrál zászlót láttam a nézőtéren, köszönöm, mindenkinek, aki biztatott – vallotta be Ricciardo.

Hamiltonnak nem igazán megy az elmúlt időszakban: akárcsak az elmúlt két versenyen, úgy ezúttal sem volt reális esélye a sikerre, a dobogóra ugyanakkor sikerült felállnia.

– Gratulálok Nicónak, fantasztikusan vezetett, teljesen megérdemelte a győzelmet. Ezen a hétvégén nem sikerült igazán jól teljesítenem, de még mindig van esélyem a világbajnoki címre – mondta a háromszoros vb-győztes.