Pudingos, tojáshabos torta, remek ízharmóniával.
Hozzávalók:

a kókuszos kakaós tésztához:
2 db tojás
1 vaníliás cukor
2 evőkanál liszt
2 evőkanál kókuszreszelék
2 evőkanál víz
1 sütőpor
1 evőkanál kakaópor

a karamellás körte szeletekhez:
5 db nagyobb körte
3 evőkanál cukor
5 dkg vaj
a pudingos krémhez:
1 csomag vaníliás puding
5 evőkanál cukor
2 evőkanál kókuszreszelék
3 dl tej
3 tojás sárgája

a sült habhoz:
3 tojás fehérje
1 evőkanál cukor
1/2 citrom leve

Elkészítés:

A szárazanyagokat, lisztet, kókuszt, sütőport, kakaóport összekevertem.

A tojást szétválasztottam, a fehérjét felvertem a cukorral, és vaníliás cukorral, majd a sárgájával, vízzel.

Összekevertem óvatosan a két elegyet, és vajjal kikent formába töltöttem.

Előmelegített sütőben 180 fokon 15 perc alatt megsütöttem.

A körtéket meghámoztam, és hosszában felszeltem, kimagoztam. Serpenyőben a vajat felolvasztottam, egyenletesen elszórtam rajt a cukrot, keverés nélkül világosra-folyóssá pirítottam rajt. Rárakosgattam a körte cikkeket, és mindkét oldalukon rápirítottam a karamellát. Lefedtem tetővel, és lassú tűzön, megpároltam alatta körtét.

A pudingport a tojássárgákkal, kis tejjel kikevertem, és a maradék forró tejjel felfőztem. Édesítettem, és belekevertem a kókuszt.

A tojásfehérjét felvertem a cukorral, és citrom levével.

Összeállítás: a tésztára rátettem a körtecikkeket, majd a krémet eloszlattam rajt, végül habbal díszítettem.

200 fokra előmelegített sütőben 5 perc alatt rápirítottam a habot.

VIA