Horgoson néhány napja két, feltehetően a migrációs hullámmal a Délvidékre tévedt férfi dulakodott egy helyi lakossal. Az incidens közben egy kés is előkerült, ezért csak hajszálon múlott, hogy nem történt tragédia. Az eset részleteiről az áldozat, B. Gábor beszélt a DélHír Portálnak.
– Az incidens még csütörtök hajnalban történt Horgoson. Egymagam biciklivel tartottam hazafelé, amikor a Petőfi Sándor utcában két férfi jött velem szembe – meséli Gábor.

Az utcán haladva két migráns jött a férfivel szemben, akik a kerékpár közeledtével, épp mielőtt elhaladhatott volna mellettük széttárták karjaikat, hogy elállják Gábor útját, majd közben fenyegető módon kezdtek el kiabálni. A horgosi fiatal ekkor leugrott biciklijéről, úgy hogy azt maga és a támadói között tartotta fedezékül. Az őt megközelítő első idegen szándékát azonban nem várta meg, ehelyett lendületből ököllel megütötte, amitől az a földre esett. Ekkor megpróbált elfutni a két támadója között, de a másik férfi kést rántott.
– Teljesen biztos vagyok benne, hogy kés volt a migránsnál, ahogy átszaladtam köztük, akkor tudott megütni. Mivel kitértem a szúrás elöl, így csak a markolattal ütött tarkón  – mondta el az áldozat a DélHírnek. Az ütés hatására Gábor ugyan megszédült, ám szerencsére nem ájult el, majd pedig minél nagyobb lármát igyekezett csapni, – mint meséli – szerbül és magyarul is torkaszakadtából ordított rájuk, remélve, hogy a hangzavarra valaki a segítségére igyekszik majd. A dulakodás, a váratlan önvédelem és a hangoskodás pedig megtette hatását, a láthatóan feldúlt férfiak eliszkoltak.

“Láttam a szemükben, hogy gyilkosok”

Az eset után még a történtektől feldúlva B. Gábor a legnagyobb közösségi portálon is megosztotta a történetét, amelyben az akár tragédiával is végződhető támadását írja le, ebben arra figyelmezteti a horgosi polgárokat, hogy nagyon vigyázzanak magukra, hiszen, ahogy írja  “Láttam a szemükben, hogy gyilkosok (…) ezek bármire képesek (…) én vagyok az első, akit megtámadtak, nekem van csak ilyen halálhoz közeli élményem, senki másnak”.

A hatóságok tehetetlenek

Horgoson az utóbbi két évben több tízezernyi migráns vonult végig, így a helyiek már könnyen felismerik a keletről érkező férfiakat. Gábor leírása szerint a támadói sötétebb bőrszínűek, fekete göndör hajúak és mintegy 180 centiméter magasak voltak.
A megtámadott fiatal elmondta, hogy az esetről a helyi rendőrséget is tájékoztatta, amely – mint mondta -, a belügyeseknek továbbította a történtekről készült jegyzőkönyvet. Ők majd állítólag lefolytatják a nyomozást. Mivel azonban a migránsok egy része eleve illegálisan, mindenféle hivatalos dokumentum nélkül tartózkodik az országban, a többiek pedig eleve hamis adatokat adnak meg a hatóságoknak, így tartózkodási helyüket és a személyazonosságukat is szinte lehetetlen kideríteni.

Forrás: delhir.info