Székely Dávid 33 gólt rúgott az elmúlt megye I-es szezonban, amellyel túlszárnyalta a meccsenkénti egyes gólátlagot is.
A 2015–16-os megyei első osztályú labdarúgó-bajnokság gólkirálya Jász-Nagykun-Szolnok megyében, a Túrkeve együttesének huszonnégy éves támadója, Székely Dávid lett. A jó felépítésű csatár ráadásul úgy végzett a lista élén, hogy tavaly augusztusban „új fiúként” kezdte a bajnokságot a kunsági klubban.

A Martfűn nevelkedett játékos az elmúlt években szép számmal termelte a gólokat a megye egyben – három éve tizenkilenc, két esztendeje tizenhárom, tavaly pedig tizenkét találatig jutott –, így amikor csapata 2015 nyarán bejelentette megszűnését, nem okozott különösebb problémát számára, hogy új együttest találjon.

– Több ajánlata is volt tavaly nyáron, miért döntött a kiesést éppen elkerülő, akkor csak 13. helyezett Túrkeve mellett? 

– Egy kispályás tornán szerepeltem, ahol megismerkedtem a keviek éppen kinevezett új edzőjével, Finta Imrével. Tetszett a futballról alkotott elképzelése, így elfogadtam invitálását – felelte lapunk érdeklődésére Székely Dávid.

– Szerencsére nagyon gyorsan sikerült beilleszkednem, ami úgy gondolom, nem csak az én érdemem. Remek közösségbe csöppentem, ilyen összetartással nagyon ritkán találkozik az ember. Persze nyilván az is közrejátszott az elfogadásomban, hogy az első öt fordulóban kilenc gólt szereztem.

– A csapat gyorsan összeállt, hamar kiderült, hogy a korábban kiesés rémétől fenyegetett gárdával bátran megcélozhatjuk akár az élmezőnyt is. Végül úgy lettünk negyedikek a pontvadászatban, hogy a legtöbb találatot – szám szerint hetvennégyet – mi szereztük az osztályban.

– Fiatal, gólerős játékos, azaz egyáltalán nem meglepő, hogy ezúttal már a magasabb osztályból is többen megkeresték...

– A harminchárom gól úgy érzem, megtette hatását, több NB III-as ajánlatot is kaptam, sőt más megyékből is érdeklődtek irántam. Végül úgy döntöttem, hogy Tiszakécskére szerződök.

Székely Dávid azzal, hogy túlszárnyalta a meccsenkénti egyes gólátlagot, magasra tette a mércét. Az elmúlt években mutatott „termése” viszont azt bizonyítja, nem csak egy „kifutott” eredmény a mostani gólkirályi címe. Vélhetően a tavasszal a bajnoki címről egy paraszthajszálllal lecsúszó Tiszakécske együttesének komoly tervei vannak Dáviddal a következő szezont illetően, mondjuk megkísérelni a harmadosztályba való feljutást...