Bár korábban nem volt hajlandó egyértelműen cáfolni a róla és a Ferrariról szóló pletykákat, a pénteken új szerződést kapó Nico Rosberg elárulta, valójában sosem akarta elhagyni a Mercedest.
Hetek óta tartottak már a tárgyalások a Mercedes és Nico Rosberg között a szerződéshosszabbításról. Csütörtök este végül megszületett az egyezség. A német 2017-re és 2018-ra kapott új szerződést Toto Wolfféktól, a hírek szerint jelentős mértékű fizetésemelést is sikerült kiharcolnia.

Az egyezkedésben a család barátja, Gerhard Berger segítette őt, akit a bajnoki éllovas édesapja, Keke Rosberg kért föl ezen szerepre. „Természetesen Gerhard sokat segített nekem. A legjobb döntés volt megkérni őt, és nagyon hálás vagyok neki, hogy segített nekem, mivel ő nagyon is tudja, mit csinál” – dicsérte az egykori versenyző és csapatfőnök osztrákot. „Elégedett vagyok a végkifejlettel, és izgatottan várom a jövőt, hiszen még újabb éveket tölthetünk el együtt, és ez a legjobb csapat. Hihetetlen autót biztosítanak számomra, ezen a hétvégén is fergeteges volt eddig.”

Rosberg megindokolta, miért volt szüksége Berger segítségére. „Két oka volt. Az egyik, hogy ő nagyon tudja, mit csinál. Egy okos fickó. Így könnyen boldogult a tárgyalások során, és elégedett vagyok a munkájával. A másik ok pedig hogy az ilyen tárgyalások mindig elterelik az ember figyelmét. Ez fontos dolog, és azzal, hogy Gerhard átvette ezt a feladatot, én száztíz százalékig a saját versenyeimre összpontosíthattam. Pont ez volt a célom.”

Miután a Mercedes 2014 óta megállíthatatlan, Rosberg részéről furcsa lépés lett volna elhagyni a csapatot. Voltak azonban a paddockban olyan hangok (pl. Gary Anderson extervező), akik a Lewis Hamiltonnal való vetélkedés miatt mégis egészségesebbnek látták volna Rosberg szempontjából, ha új kihívást keres. Elmondása szerint ilyesmire nem is gondolt. „Nem, én mindig is boldog voltam itt. Nagyon-nagyon boldog vagyok, hogy aláírtam, mert ez számomra az álomcsapat, a családom, ahol mindig otthon éreztem magam. Ez az én versenycsaládom, és nagyszerű időket éltünk meg együtt. Biztosra veszem, hogy a jövőben is nagyon sikeresek leszünk.”

Ami a barcelonai hétvégén elterjedt ferraris pletykákat illeti, Rosberg utólag már nem kommentált. „Nem foglalkozom a múlttal, most csak lelkes vagyok a történtek miatt, és várom az újabb szezonokat. Nagyszerű, hogy folytatódik” – jelentette ki.

Rosberg 2010-ben, a Mercedes gyári csapatának indulásakor csatlakozott a brackley-i székhelyű gárdához. Michael Schumacher csapattársaként három szezont teljesített, ő szerezte a csillagosok újkori F1-es történetének első pole pozícióját és futamgyőzelmét (2012, Kínai Nagydíj), 2013 óta pedig Lewis Hamilton csapattársaként igyekszik learatni korábbi csapatépítő munkája gyümölcsét.

A Mercedes versenyzőinek rivalizálása a 14:00 órakor kezdődő időmérő edzésen folytatódik, melyet természetesen élőben közvetítünk az M4 Sporton, és itt az M4Sport.hu-n is. A felvezető műsor már 13:30-kor kezdetét veszi...