Már az első napon több százan próbálták ki a Debreceni Egyetem látványos kísérleteit a Campuson. A fesztivált még Csernus doki is bevállalta.
Mi az egyetem kabalaállata? Mit viselnek a hallgatók a diplomaosztón, és milyen tanulmányi rendszert használnak a diákok? Csak néhány kérdés abból az 13+1-es egyetemi totóból, amilyenek helyes válaszadói akár a Debreceni Egyetem logójával díszített kalappal, kulaccsal vagy frizbivel is gazdagabbak lehetnek. És, hogy milyen az a nem-newtoni folyadék, mire képes a folyékony nitrogén, vagy hogyan készül az órásbuborék – ezekre is mind-mind választ kapnak a fesztivál látogatói az Egyetem Téren.

A kicsik és nagyok körében is népszerű a Főépület-alakú ugrálóvár, csak úgy, mint a fesztiválszelfi, amit ezúttal nem okostelefonnal, és nem az arcukról, hanem ultrahang készülékkel a hasukról vagy végtagjaikról követhetnek el a vállalkozó kedvűek. Csütörtökön a száguldás szerelmesei még próbakörre is mehettek az egyetem elektromos autójával, a sportrajongók pedig belebújhattak az amerikai focisták bőrébe.

Csernus doki is rendelt az Egyetem tér színpadán a nyitónapon. A nyers modorú pszichiáter a fesztiválon sem hazudtolta meg önmagát. Az önismeretről szóló előadásában fiatal fiúkat és lányokat faggatott arról, féltékenyek-e, észreveszik-e, ha manipulálja őket a párjuk. Mondandójának alátámasztására nagyközönség előtt nevezte infantilis dedósnak, mamlasz csávónak vagy éppen csicskának a mit sem sejtő önként jelentkezőket, akik zavarukban elvörösödve álltak a publikum előtt.

A szókimondó szakembertől megtudhattuk: az önismeret fejleszti leginkább az önbizalmat, az önbizalom pedig kihatással van a kisugárzásra, amit egy csinos ruhával, sminkkel nem lehet előidézni. „Imádok fiatalokkal dumcsizni” – nevetett kajánul az előadó, miközben azt fejtegette, hogy önismerttel válunk felnőtté, a felnőttség pedig egyenlő a felelősségvállalással. Csernus doki azt is elárulta: ha fejlesztjük az érzelmi intelligenciánkat, akkor felismerjük, hogy nem szégyen az érzéseinket kimondani, hiszen ezekkel együtt jönnek a felismerések.

– Nehéz az önismeret, mert együtt jár egy olyan érzéssel, amit a XXI. század embere el akar kerülni, ez pedig a fájdalom. Hiszen, ha őszinte vagyok magamhoz, az sokszor fájdalmaz okoz – szögezte le a pszichiáter, akit elismerő tapssal jutalmazott a fesztiválozó közönség, még az ízekre szedett önkéntesek is.

Forrás: Debreceni Egyetem