Montrealban annyi szén-dioxid kibocsátást spóroltak meg a kerékpárutak építésével, mintha az egész buszflottát hibridre cserélték volna.
Kerékpérút. MTI Fotó: Czeglédi Zsolt
Az összefüggés kézenfekvőnek tűnik, de tudományosan most bizonyították először, hogy a kerékpárutak építése csökkenti egy város közlekedésének CO2-kibocsátását.

A kanadai McGill Egyetem kutatócsoportja Montrealban készített korábbi felméréseket elemzett.

Az 1998-as, 2003-as és 2008- as adatokat összevetve megállapították, hogy a város utazóközönsége a lehetőségek bővítésével fokozatosan szokott rá, sőt át a bringázásra.

Kiszámolták, hogy míg a kerékpáros úthálózat hossza 7 százalékkal nőtt a vizsgált időszakban, a motorizált közlekedésből eredő CO2-kibocsátás 2 százalékkal csökkent.

Ez a szakemberek szerint annyi, mintha a montreali tömegközlekedés buszflottáját hibrid üzeműre állították volna át.

Bár a tanulmány egyetlen városra koncentrált, és számos tényező van, amit még figyelembe lehetne venni az eredmények pontosítására, a McGill Egyetem kutatói szerint a trend egyértelmű.

Forrás: Global Construction Review