A pénteki sajtótájékoztatóján Tőke Ervin, az Erdélyi Magyar Néppárt csíkszéki elnöke bemutatta a postacímére kiküldött büntetési jegyzőkönyveket összesen 11 ezer lej értékben. Mindkét büntetést a székely zászló felvonásáért kapta, amit Csíkszereda főterén vont fel Trianon gyászos napja előtt egy nappal.
„Az első büntetést ezer lej értékben a csendőrség rótta ki rám egy be nem jelentett rendezvényért, amit nem is tartottam meg. Az esemény előtt pár órával tudtam meg, hogy nincs engedélyem. A sajtón keresztül már nem tudtam lefújni, így a téren tájékoztattam az összegyűlteket. Nem voltak megtartva a betervezett beszédek ezért nem hiszem, hogy bizonyítani tudják azt amit jegyzőkönyvben állítanak.

A második büntetés 10 ezer lejes, tehát a maximum amit ki lehet szabni. Az az érdekes ezzel a jegyzőkönyvvel, hogy egy szó sem esik arról, hogy az építkezési engedélyem megtámadta a prefektus. Pedig ez alapján fenyegettek akkor délután, hogy fel ne merjem vonni a lobogót. A 141/2015-ös törvény alapján rótták ki rám a büntetést, ami a közigazgatási egység zászlóiról rendelkezik. Én viszont nem egyik vagy másik jelenlegi közigazgatási egység zászlaját vontam fel hanem a székely nép lobogóját.

Ez a zászló a székely nép autonómiaküzdelmének a jelképe és ezért támadják. A székely zászló hozzánk tartozik mint a himnuszaink vagy az anyanyelvünk. Elértünk a falhoz nincs hova hátrálni, nem engedhetünk a megfélemlítéseknek. Autonómiát akarunk és ezt az akaratot minden adandó alkalommal fel kell mutatnunk. Hiszen ez az egyetlen esélyünk arra, hogy megmaradjuk szülőföldünkön.

Mindkét jegyzőkönyvet megfellebbezzük, először igazunk Romániában keressük és ha nem kapunk elégtételt, megyünk tovább az európai bíróságra. Itt az a kérdés, hogy Románia képes-e elfogadni a székelyeket vagy továbbra is másodrendű állampolgárként kell éljünk saját szülőföldünkön.” – zárta sorait Tőke Ervin.