A pozitív doppingtesztet produkáló Marija Sarapova mögül már a bejelentése napján kihátrált a Nike és a Tag Heuer, azóta további támogatók jelezték, hogy felfüggesztik együttműködésüket a korábbi világelső orosz sportolóval.
Fotó: AFP
A meldoniummal lebukó teniszező világcégekkel áll szerződésben. A Daily Mail kilistázta a támogató által fizetett összegeket, illetve, hogy melyik szponzor miként reagált a hírre.

Négy évre is eltilthatják

A brit weboldal szerint a tizenegy éve a legjobban fizetett sportolónak számító Sarapova a jövőbeni bevételek kiesését figyelembe véve akár 100 millió fontot (40,1 milliárd forintot) is bukhat a doppingolás miatt. Négy éves eltiltást is kaphat, ráadásul vissza kell fizetnie az Australian Openen keresett 209 ezer fontos (83,8 millió forint) pénzdíját, amelyet a negyeddöntős szereplésért kapott, mert ezen a tornán bukott le.

A szponzorok reakciói és a pénzek:

Nike (évi 2,4 milliárd forint) – felfüggesztették a támogatást a vizsgálat idejére
Porsche (évi 802 millió) – leállították a reklámfilm forgatásokat
Tag Heuer (évi 802 millió) – nem hosszabbítanak szerződést vele
Avon (évi 601 millió) – Sarapova a reklámarca a Luck márkának, eddig nem kommentálták a doppingolást
Evian (évi 601 millió) – A teniszező az egyik reklámarcuk, nem kommentálták
Head (évi 401 millió) – Sarapova ezeket az ütőket népszerűsíti, nem kommentálták
Tiffany&Co (évi 401 millió) – Ezeket az ékszereket viseli a Grand Slamek alatt, nem kommentálták
Amercian Express (évi 401 millió) – nem kommentálták
Sugarpova – A saját édességipari vállalkozása, nem túl jó hírverés neki a doppingolás