Ritkaság magyar vidéken az olyan zenei producer, akinek tarsolyában több milliós megtekintések vannak. Még ritkább az olyan, akinek egyetlen videoklipjét nézték meg több, mint húszmillióan a Youtube portálon. Szász M. Attila, azaz Szászem nem véletlenül büszke eddigi munkájára. 
- 1996 óta vagyok a zenei iparban. Már annak idején is megjelent több dalom nagy kiadóknál (EMI, SONY, BMG), de az indulás évei, kapcsolatok híján, nehézkesek voltak - meséli Szászem. - 2005 után kezdtem videoklipekkel is foglalkozni. Kristóf Katalin (www.kristofkatalin.com) rendezésében több anyagot is készítettem saját együttesemnek, amelyek az akkor igen nézett műholdas Musicmax zenecsatornán is helyet kaptak.  Az igazi áttörés 2010-ben jött el, amikor megismerkedtem a magyar mulatós zene egyik legkiemelkedőbb személyiségével, Jollyval (Jolly és a Románcok). Közös vállalkozásba fogtunk és együtt kezdtünk zenét gyártani mulatós és más könnyűzenei előadóknak. 

- Sokan mondják, hogy a modern mulatós műfajban Jolly dalai szólnak a legjobban. Te is hozzájárultál ehhez?

- Mindketten hatalmasat fejlődtünk. Én is rengeteget tanultam Jollytól, aki kiváló muzsikus. Ő pedig az én stúdiós mesterfogásaimat használta saját dalainál. Ebből lett az, ami lett, ízlések és pofonok, ahogy szokták mondani... de tény, hogy sokan azzal keresnek meg: úgy szóljon a zenéjük, mint a Jollyé. Azt hiszem, ennél nagyobb elismerésre nincs szüksége egy hangmérnöknek. Ezenkívül több más együttes teljes háttérmunkáját én végzem (Cairo, Hidvégi Band stb.), így részt vállalok ezen zenekarok sajátos hangzásvilágának kialakításában is. 

- Hangmérnöki munkád mellett jelentős sikereket értél el videoklipjeiddel is...

- 2008-ban vásároltam egy HDV kamerát, hogy lépést tarthassak a technológia fejlődésével. Jolly látta az anyagaimat és felkért a Loca-Loca c. dalának megfilmesítésére. 


Egy rövid tengerparti nyaralás keretei közt le is forgattuk a klipet, ami meglepően hamar milliós nézettségű lett, emellett a Nóta TV (ma Sláger TV) műsorán is sokat szerepelt. Aztán, a nyugati szokásoknak megfelelően, áttértem a fényképezőgéppel való munkára. Ennek első gyümölcse lett a No Roxa Áj c. dal videoklipje Jolly és Kis Grófo előadásában. 


- Ez egy külön történet, ha jól tudom.

- Bizony az. A klipet a horvát tengerparton forgattuk két teljes napon át, majd ez is felkerült a Youtube-ra. Jelen pillanatban majdnem 22 milliós nézettséggel büszkélkedhet, ami nem kis rekord még Magyarországon sem, hát még az erdélyi származású producerek körében! 2015 nyarán, a Youtube 10 éves születésnapján ez a klip volt a 3. legnézettebb magyar zenei videó tíz éves távlatban. A klipre paródiát forgatott az Irigy Hónaljmirigy, ami az egyik legnagyobb megbecsülésnek számít magyar zenei téren. 


- Elég sok anyagot forgattál Jollyval.

- Igen, és ezek közt is van pár kiemelkedő produkció. A Másfél hete c. dalhoz például három tánccsoport produkcióját vettük fel, ezenkívül használtunk lassítókamerát is. 


Tavaly nyáron újabb klipet készítettem a horvát tengerparton (Jolly és Palika - Bombashej), aminek a nézettsége máris négymillió fölé kúszott. Ennek a klipnek a különösen jó minőségére, színvilágára igen büszke vagyok.


- Mivel töltöd napjaid mostanában?

- Nemrégen jelent meg Jolly és Suzy új lemeze (Fújhat a szél, eshet az eső), melyhez ismét nagymértékben hozzájárultam. A hangmérnöki munka mellett a lemez grafikáját is én terveztem. Bódi Csabi Pálinka és Szépséges hercegnő (https://www.youtube.com/watch?v=Zi_KpEzvgF4) c. videói alatt is én jegyzem a zenei munkálatokat. 



Legfrissebb alkotásom pedig Kristóf Katalin és Milan klipje, amelynek címe Minek a szerelem. 


És ne felejtsük saját együttesemet, a Szimpla Kárpácit, amelynek szintén készülnek új dalai, melyeket remélhetőleg rövidesen be is mutathatunk a Muzsika Tv-ben. 

- Ismert és elismert producer lettél Magyarországon. Mi a helyzet szülőföldeddel, Székelyfölddel?

- Nem felejtem el soha, hogy honnan indultam. Ma is dolgozom erdélyi zenészekkel, próbálom segíteni őket tudásommal, ahogy lehet. Sokat dolgoztam a Face Today együttessel, akik szintén nemzetközi porondra léptek (ma Palma Hills a nevük), legutóbb pedig a tehetségkutató-nyertes 1st Attempt dalait vettem fel. E két banda a rock színterén nyomul, tehát én sem csak mulatóssal foglalkozom. 2015 őszén Kristóf Katalinnal megnyertük az ADI Hargita videopályázatát, filmünkben az amúgy téli szórakozásokat kínáló Hargitafürdőt mutatjuk be - nyáron. Ennek folyományaként több erdélyi videómunkálatra is felkértek, melyeket örömmel teljesítek.


Pólus Online