A héten megtartják alakuló ülésüket az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) által vezetett, a köznevelési kerekasztal mellett működő szakmai munkacsoportok, amire az online fogadóórát tartó Palkovics László meghívta az alternatív kerekasztalok képviselőit is. A Klik kapcsán az oktatási államtitkár kifejtette: nem funkcionál jól a 198 tankerület, a változtatás irányára több megoldás is felmerült. Modernebb pedagógusképzést is szeretne az Emmi államtitkára, ami akár már jövő év elejétől bevezethető lenne.
A héten megtartják alakuló ülésüket az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) által vezetett, a köznevelési kerekasztal mellett működő szakmai munkacsoportok, ekkor derül ki pontosan, kik lesznek a delegáltak - közölte az oktatási államtitkár keddi online fogadóóráján. Jelezte: az alternatív kerekasztal delegáltját is szívesen látják a köznevelési kerekasztalnál.
Palkovics László rámutatott: a munkacsoportok vezetőinek döntése, hogy hol üléseznek, ha ehhez nincsenek meg a feltételeik, ebben segítséget nyújtanak. A Nemzeti Pedagógus Kar a gyermek, tanulói életutak munkacsoport összehívásának meghívóját már megküldte, így ez a munkacsoport megalakul, a másik két munkacsoport megalakulásáról annak témafelelősei döntenek.
Közölte: a kerekasztalra várják továbbra is a meghívott feleket, köztük természetesen a Pedagógusok Szakszervezetét (PSZ) és a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetét (PDSZ) is. Az alternatív kerekasztal delegáltját is szívesen látják a köznevelési kerekasztalnál - jegyezte meg.
A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (Klik) belső korrekciójára sor kerül, az ehhez szükséges feladatokat az államtitkárság prioritásként kezeli - erősítette meg Palkovics László, aki kiemelte: a következő tanévtől már más szerkezetben, átalakított formában működhet a központ.
Nincs megelégedve a Klikkel Palkovics
Kitért arra, a Klik működése a jelenlegi, centralizált formában nem igazán szerencsés, a 198 tankerület nem funkcionál jól. A tervezett decentralizáció lehetséges iránya, hogy ezek az ország térszerkezetéhez vagy a régiókhoz igazodnának, illetve elképzelhető, hogy az iskolák száma alapján központokat szervezzenek.
Hozzátette: a kerekasztal többféle döntésre alkalmas javaslatot tehet. Ahol miniszteri döntésre van szükség, az az Emmi hatásköre. Arról, hogy a köznevelési kerekasztalon a tanárképzést az egri tanárképző képviseli, azt közölte: a tanárképzést a Magyar Rektori Konferencia alelnöke képviseli. A pedagógus hivatás munkacsoport témafelelőse a Magyar Rektori Konferencia, így további felsőoktatási intézmények is bekapcsolódhatnak ebbe a munkába - jelezte az oktatási államtitkár.
Palkovics László szólt arról is, hogy a pedagógusképzés és -továbbképzés megújításában nagyobb hangsúlyt kell helyezni a modernebb módszerek, az innovatívabb szemlélet fejlesztésére. Erről a kérdésről várhatóan 2016 második felében születhet majd döntés úgy, hogy a változások bevezetésére 2017. január 1-jétől lehet számítani.
0 Megjegyzések