Németország büszkesége már nem törekszik arra, hogy a világ legnagyobb autógyára legyen.
Matthias Müller, az autóóriás vezérigazgatója a Wirtschaftswoche lapnak azt mondta, mindegy, hogy a első, második, vagy harmadik lesz az eladási rangsorban a VW. Szerinte nincs sok értelme az "egyre újabb és újabb eladási rekordokat hajszolni". 

Elődje, Martin Winterkorn a világ legnagyobb autógyárává kívánta tenni a Volkswagent és el is érte, hogy fej-fej mellett állt a cég a Toyotával az eladási számokban.

A Volkswagen emissziós botrányát érintve a vezérigazgató az interjúban megjegyezte, hogy a jövőben a konszern felhagy az olyan látványos rendezvényekkel, mint amilyet a Genfi Autószalon előestéjén is tartott. 

"Valamivel több alázat és szerénység ezen a téren is jót fog tenni - a megtakarításról nem is szólva. Alkalmanként néhány millió euróval évente négy-öt ilyen esemény már csinos kis összegre rúg" - mondta. 

Matthias Müller a vezetés és az alkalmazottak bónuszának csökkentése mellett foglalt állást az interjúban. Véleménye szerint ebben a VW márka mellett a konszern nyereségének nagy részét adó Audi és Porsche márkáknak is részt kell venniük. "Egy család vagyunk. Jó időkben is és rossz időkben is" - szögezte le.

Forrás: MTI