Csináltam ezt már egy párszor, és még fogom is!!
Hozzávalók:
Tészta:
-30 dkg liszt
-20 dkg vaj
-10 dkg porcukor
-1 vaníliás cukor
-1 citrom reszelt héja
-2 tojássárgája
-csipet só

Túrótöltelék:
-1 kg túró
-6 tojássárgája
-15 dkg cukor
-1 vaníliás cukor
- 1 citrom héja
-3 ek. búzadara
-3 ek. tejföl

A habhoz:
-5-6 tojásfehérje
-10-15 dkg cukor
-1 kis üvegnyi baracklekvár

Elkészítés:
A tésztához valókból ( a vaj legyen hűtő-hideg) gyors mozdulatokkal, vagy géppel linzertésztát gyúrunk, fél órára visszatesszük a hűtőbe.
Eközben összekeverjük a túrótöltelék hozzávalóit.
A tepsit kivajazzuk-lisztezzük, vagy jöhet a sütőpapír. A tésztát kb. 1-1,5 cm vastagra nyújtjuk, a tepsibe simítjuk és 180 fokon rózsaszínre sütjük. (kb. 10-12 perc) Semmiképp ne barnítsuk meg- még sülni fog! Kivesszük és egyenletesen elosztjuk rajta a túrós masszát, majd mehet vissza a sütőbe -szerintem kicsit alacsonyabb hőfokra, kb. 160 fokra 20-25 percre.
Amíg sül, addig felverjük a tojáshabot a cukorral, ahogy mondani szokták, olyan keményre, hogy fejtetőre állítva is megálljon az edényben. Ezt én úgy szoktam, hogy félig felverem a habot és a cukrot csak ekkor adom hozzá. Így hagyom még a gépet kirtartóan dolgozni.
Ekkor jön a 3. fázis:
A habot habzsákba töltöm, és a megsült süti tetejére rácsokat rajzolok belőle. A rácsok közeit pedig kiskanállal, óvatosan baracklekvárral töltöm ki.

Így megy vissza újra a sütőbe még 100-120 fokra, 20 percre. ( Ha a hab picit már barnul, akkor kész. )
Kihűlve, kockákra vágva tálaljuk. Szerintem az egyik legfinomabb süteményünk, érdemes kipróbálni. Több variációban él, vannak, akik a tésztára kenik a lekvárt-én azonban így, a tetején szoktam meg.

Forrás: sutemenyeim.ga (NMHH-nál nem regisztrált oldal)