Valamelyik nap vargányával töltött sertésdagadót készítettem. S a csarnokban a gombás bácsitól próbáltam gombát venni. De az nem úgy van, hogy annyit veszek, amennyit akarok:) Előzetesen kértem 20 dkg-t. Óh, ad a legszebből, már délután van, válogat leméri, 30 dkg. Mondom ok, legfeljebb csinálok rántottát is belőle. De még azért ajándékba rádobott párat, így lett 40 dkg:) És mindig ez van:)
A sztorizás után jöjjön a recept egyik fele:) Mert alapból úgy kezdtem, mint a tölteléknek valót, de aztán átalakítottam paprikássá. Illetve úgy írom le a receptet, mintha tényleg csak paprikás lenne:) A különbség annyi, hogy a paprikát csak később adtam hozzá.

Hozzávalók 2 személyre: 
50 dkg gomba, 1 közepes fej vöröshagyma, olaj, só, bors, paprika, 1 kis pohár tejföl.

Az apróra vágott hagymát megüvegesítem az olajon, majd rádobom a gombát. Megszórom paprikával, borssal, kicsit kevergetem, hogy a paprika feloldódjon (igen, mert az zsírban oldódik), majd felöntöm egy pici vízzel (hogy ne égjen oda a paprika, akkor keserű íze lesz) és fedő alatt megpárolom. Kb. 10 perc.

Hozzáadom a tejfölt és sót, szépen elkeverem és újra felforralom. Már kész is:)

Persze a tejfölhöz lehet lisztet keverni és azzal besűríteni, én nem szoktam, így is remek. És persze sima csiperke/sampion gombából is lehet készíteni.

Forrás: http://anera.blogstar.hu/