A Red Bull már nem teheti meg, hogy válogasson, bele kéne törődnie, hogy nem kaphat számára megfelelő motort 2016-ra – véli a csapat volt versenyzője, Mark Webber.
Mark Webber (Fotó: Moy / XPB Images) Mark Webber (Fotó: Moy / XPB Images) |
A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz már többször is kijelentette, csakis abban az esetben hajlandó folytatni a Forma–1-ben, ha újra esélyük nyílik sikeressé válni. Ennek zálogát egy versenyképes motor jelentené, ám mivel úgy tűnik, a helyzetüket féltő riválisok nem igyekeznek a segítségükre, az osztrákok patthelyzetbe kerültek.
Volt versenyzőjük, Mark Webber ugyan elismeri, valós a veszélye annak, hogy a sportág elveszítse a Red Bullt és a Toto Rossót, szerinte Mateschitzéknek talán érdemesebb lenne beletörődniük abba, hogy a következő idényben sem válnak bajnokesélyessé. „A guillotine-t már előkészítették, de remélem, hogy nem csap le. Szerintem a Red Bull a Forma–1-ben marad. Talán nem lesz szép a megoldás 2016-ra, nem lesznek esélyeik a bajnoki címre, de legalább mindkét csapatuk folytathatja” – nyilatkozta a Speedweeknek.
Webber szerint a Milton Keynes-i istálló már így is kicsúszott az időből, s ha lesz is megoldás, ez a huzavona éreztetni fogja hatását jövő évi formájukon. „Hogy ki lesz a motorpartnerük? Fogalmam sincs. A legnagyobb gondot az idő jelenti, mivel az a Red Bull ellen dolgozik most. Együtt érzek Dietrich Mateschitzcel: semmi sem lehet rosszabb annál, mint amikor elveszíted az irányítást.”
Webber azonban nemcsak átérzi Mateschitz helyzetét, egyet is ért vele abban, hogy a Forma–1 jelenleg nincs túl jó formában. „A múlt estét egy grazi hotelben töltöttem, és Senna egyik futamát néztem meg belső kamerás nézőpontból. Hogy miért csináltam ilyet? A mai Forma–1-ben már nincs elég karakter, minden túl technikaivá vált. Nem tudják fellelkesíteni a szurkolókat. A közönségnek hősök kellenek, de az F1 ezt már nem adja meg. Veszel egy jegyet ötszáz euróért, és azt látod, hogy Lewis Hamilton jön a kanyarban. Aztán jön a GP2-es Mitch Evans, és hasonlóan gyorsan teljesíti ugyanazt a kanyart. Ezért senki sem fizet ötszáz eurót” – bírált az ausztrál.
Végül pedig hozzátette, az autók és a jegyárak mellett a szabályokkal sem elégedett. „Abu-Dzabiban a BBC-nél szerepeltem a műsorban. Mindent újra kellett olvasnom, hogy el tudjam magyarázni az összes büntetést. Ha a hozzám hasonló emberek, akik éveken át a Forma–1-ben mozogtak, úgy érzik, átláthatatlanná vált az egész, vajon mit gondolhat erről egy hétköznapi ember?” – tette föl a kérdést.
Forrás: Speedweek
0 Megjegyzések