Az Ausztráli­á­ban fittmamaként híressé vált Sharny Kie­­ser a hatodik gyermekével állapotos, a 16. hétben jár. 


A 35 éves édesanya szép lassan tanulta ki a terhesség természetét, az első gyermekénél még harminc kilót hízott a terhesség idején, egészségtelen ételekkel tömte magát, rossz volt a közérzete, reggelenként rosszul érezte magát, és szülés után depresszió gyötörte.

– Az első terhességeim idején egyre rosszabbul éreztem magam, ahogy teltek a hetek – meséli.

– Ideges voltam, fájdalom kínzott, úgy feszültek a lábaim, hogy szinte szétdurrantak, testem minden centijében óriási nyomást éreztem. A szüléseim is gyötrelmesek voltak, az első több mint 27 óráig tartott.


Sharny az első négy terhességét gyötrődte így végig, nem edzett semmit, mert féltette a babát, a mozgáshiányos és kalóriadús életmód azonban teljesen kikészítette testileg és lelkileg.

– Az ötödiknél aztán úgy döntöttem, hogy nem változtatok az életmódomon, eljártam sportolni, odafigyeltem arra, hogy mit eszem, és sokkal jobban éreztem magam – folytatta. – Nyoma sem volt a reggeli rosszulléteknek, a szülés utáni depresszió is elkerült, és maga a szülés is sokkal könnyebb volt. El sem tudtam képzelni, hogy ilyen is lehet.

Sokat játszik a gyerekekkel, mindennap edz, nem teherként, ha­nem állapotként fogja fel a várandósságot. A korábbi, problémás terhességei után is gyorsan összeszedte magát, de azt mondja, sokkal egyszerűbb eleve fittnek maradni. Nem csak az ember teste, hanem a lelke is egész­ségesebb marad, nem veszíti el a vitalitását, energiáját. Tapasztalatait a PregPIT című könyvben gyűjtötte össze. Van mit...