15 egyetemista vesz részt a hátrányos helyzetű és roma származású horgosi gyermekek felzárkóztatásában a szabadkai Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar és a Szegedi Tudományos Egyetem Felnőttképzési Intézete közös IPA projektjének keretében. Az intézmények hallgatói az Október 10. Általános Iskola és magyar oldalon az Orczy István Általános Iskola tanítóinak munkáját segítik a mentorprogrammal és a speciálisan kidolgozott tananyagok felhasználásával.
„Horgoson nagyon sok a hátrányos helyzetű, nehéz anyagi körülmények között élő család. Sok kisdiák nem járt óvodába, nincs meg a kellő felkészültsége az iskolakezdéshez. Nagyon fontos, hogy ezeknek a gyermekeknek hatékony támogatást nyújtsunk. Ez a mostani program illeszkedik az úgynevezett roma akciótervbe, amely két éve folyik intézményünkben. Az Október 10. Általános Iskolában 15 egyetemi hallgató dolgozik majd 3-3 kisdiákkal, hogy azok tartani tudják majd a lépést a többi tanulóval” – nyilatkozta a Vajdaság Mának Goran Nikičić, a horgosi iskola igazgatója, aki kifejtette, hogy a roma diákok integrációját már rég meg kellett volna kezdeni a régióban, mivel ez a folyamat a társadalom minden tagja számára pozitív eredményekkel jár.
Dr. Lepeš Josip, a Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar oktatási- és tudományügyi dékánhelyettese, a projekt koordinátora elmondta, hogy a hallgatói mentorprogram bizonyítéka annak is, hogy az MTTK él és testközelben dolgozik ebben a közegben, a vajdasági magyar oktatásban. „A hátrányos helyzetű diákokkal való munkáról, foglalkozásról, a szülőkkel való kapcsolattartásról nemigen vannak leírt tapasztalatok. Hiszek abban, hogy hallgatóink egyéves áldozatos munkájának köszönhetően összeáll egy olyan anyag, amely más iskolák számára is útmutatást adhat a jövőben” – ismertette a kitűzött célokat Lepeš. „A mentorok részéről nagy kihívást és nagy megterhelést is jelent a hallgatói program. Az egyetemeken – így nálunk is – laboratóriumi körülmények között folyik a képzés. A mentorprogram próbára fogja tenni hallgatóink elméleti és gyakorlati felkészültségét. Bízom benne, hogy a résztvevő pedagógusjelöltek az MTTK-n megszerzett tudást eredményesen kamatoztatják a horgosi iskolában, hiszen ez jelentené számunkra a sikert” – tette hozzá a projektkoordinátor.
A szegedi és szabadkai egyetem között létrejött program mintegy 210 ezer euróból valósul meg, a 15 hónapos projekt keretében Horgoson 45 hátrányos helyzetű diák felzárkóztatásában segítenek a mentorok.
Basity Gréta
„Horgoson nagyon sok a hátrányos helyzetű, nehéz anyagi körülmények között élő család. Sok kisdiák nem járt óvodába, nincs meg a kellő felkészültsége az iskolakezdéshez. Nagyon fontos, hogy ezeknek a gyermekeknek hatékony támogatást nyújtsunk. Ez a mostani program illeszkedik az úgynevezett roma akciótervbe, amely két éve folyik intézményünkben. Az Október 10. Általános Iskolában 15 egyetemi hallgató dolgozik majd 3-3 kisdiákkal, hogy azok tartani tudják majd a lépést a többi tanulóval” – nyilatkozta a Vajdaság Mának Goran Nikičić, a horgosi iskola igazgatója, aki kifejtette, hogy a roma diákok integrációját már rég meg kellett volna kezdeni a régióban, mivel ez a folyamat a társadalom minden tagja számára pozitív eredményekkel jár.
Dr. Lepeš Josip, a Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar oktatási- és tudományügyi dékánhelyettese, a projekt koordinátora elmondta, hogy a hallgatói mentorprogram bizonyítéka annak is, hogy az MTTK él és testközelben dolgozik ebben a közegben, a vajdasági magyar oktatásban. „A hátrányos helyzetű diákokkal való munkáról, foglalkozásról, a szülőkkel való kapcsolattartásról nemigen vannak leírt tapasztalatok. Hiszek abban, hogy hallgatóink egyéves áldozatos munkájának köszönhetően összeáll egy olyan anyag, amely más iskolák számára is útmutatást adhat a jövőben” – ismertette a kitűzött célokat Lepeš. „A mentorok részéről nagy kihívást és nagy megterhelést is jelent a hallgatói program. Az egyetemeken – így nálunk is – laboratóriumi körülmények között folyik a képzés. A mentorprogram próbára fogja tenni hallgatóink elméleti és gyakorlati felkészültségét. Bízom benne, hogy a résztvevő pedagógusjelöltek az MTTK-n megszerzett tudást eredményesen kamatoztatják a horgosi iskolában, hiszen ez jelentené számunkra a sikert” – tette hozzá a projektkoordinátor.
A szegedi és szabadkai egyetem között létrejött program mintegy 210 ezer euróból valósul meg, a 15 hónapos projekt keretében Horgoson 45 hátrányos helyzetű diák felzárkóztatásában segítenek a mentorok.
Basity Gréta
0 Megjegyzések