Gáspár Lacit két évvel ezelőtt több támadás érte amiatt, hogy a közlekedési szabályszegéseit rendre egy próbarendszámmal ellátott sportautóval követte el.
Laci akkoriban egyszer sem kívánt nyilatkozni az üggyel kapcsolatban. Azóta sem tisztázódott, hogy honnan szerzett olyan P kezdőbetűs rendszámtáblát, ami anélkül közlekedhet, hogy befizetné a nagy összegű regisztrációs adót és forgalomba helyezési költségeket.
Csodák csodájára Laci a megújult Petőfi Csarnok hétfői sajtótájékoztatóján is egy P rendszámtáblás Ford Mustanggal jelent meg.
Pontosabban az autó ugyanaz volt, ám a rendszámon a P után következő számsor már megváltozott. Hiszen ez a fajta rendszám csak egy évig érvényes. Ezek szerint hiába telt el ennyi idő, az énekes nem az autó forgalomba helyezését kérte, hanem egy újabb P-s rendszámot.
Megragadva az alkalmat, a Bors munkatársa sokadszorra is megpróbált választ kapni arra, hogy miért közlekedik ideiglenes papírokkal, de az énekes ezúttal is elzárkózott a nyilatkozat lehetősége elől.
Laci jól kereső énekes. Ezért is furcsa, hogy néhány százezren spórol |
Laci helyett végül a Magyar Autóklub Jogi és Érdekvédelmi Bizottságának elnöke adott felvilágosítást P-rendszám ügyben. – Ilyen rendszámtáblát a forgalmi vizsga nélküli, kipróbálás céljából üzemeltetett járművekre lehet feltenni.
A rendszám nem járműhöz, hanem jogosulthoz kötődik, de kérelmet nyújthat be rá a főtevékenysége szerint járműgyártásra, járműjavításra jogosult vállalkozás is. Aki jogosulatlanul használja a P rendszámot, annak nagy kockázatot jelent, hogy nem érvényes a felelősség-biztosítása. – mondta dr. Kovács Kázmér, a Magyar Autóklub elnöke.
Hosszú távon nem éri meg
2012 januárjától némileg drágult ugyan a 38 ezer forintos P-rendszám összköltsége, hiszen a hozzá kötendő 120 ezer forintos kötelező biztosításra immár biztosítási adó is jön, ám a teljes éves költség még mindig 200 ezer forint alatti, azaz a regisztrációs adó nélküli, szinte papírtalan autó 198 ezer forinttal gördülhet az utcára.
Csökkent ugyanakkor a megspórolható regisztrációs adó mértéke. Lehet matekozni, hogy nagy és nem a legmodernebb motorú autókkal még mindig megéri-e P-rendszámmal trükközni.
Nagy valószínűséggel Gáspár Laci is azért döntött az előbbi lehetőség mellett, mert öreg, nagy teljesítményű autójáért közel félmilliót kellene ahhoz fizetnie, hogy normál rendszámot kapjon. Igaz, ha jövőre is kiváltja a P-rendszámot, akkor lassan többet veszít, mint amennyit spórol.
0 Megjegyzések