Persze a szülők számára sosem jön rosszul a pár percnyi
nyugalom, amit azalatt nyernek, míg gyermekük a telefonjukkal babrál, vagy
éppen laptopjukon játszik valamit, ám sokakban ugyanakkor az aggodalom is
felmerül, vajon nem ártalmas-e a kicsik számára a képernyő előtt töltött idő.
Számukra talán megnyugtató lehet a hír, hogy a szakemberek úgy vélik, ezek a
modern eszközök akár jótékonyan is hathatnak a tanulási képességekre, főleg, ha
interaktív élményt nyújtanak.
A Wisconsin Egyetem kutatói az Egyesület a Gyerekek
Fejlődésének Kutatásáért legutóbbi találkozóján arról számoltak be, hogy a két
és három év közötti gyerekeket nagyobb valószínűséggel vonzották magukhoz azok
a képernyők, amiket meg is kellett érinteni, mint azok, ahol nem volt szükség
semmilyen interakcióra. A kutatást végző Heather Kirkorian úgy véli, az
érintőképernyők számos előnnyel bírnak, azok a gyerekek ugyanis, akik ezeket
használják, hamarabb gyógyulnak meg, kevesebb hibát vétenek és gyorsabban
tanulnak.
Helen Moylett, a Korai Oktatás nevű szervezet elnöke szintén
hasznosnak tartja a modern technológia vívmányait, ám hozzátette, hogy a szülők
nem mindig a legjobb minták abban, miként is kell élni ezekkel az eszközökkel.
Sok szülő például sétálás közben sms-t ír, ahelyett, hogy a gyerekével
beszélgetne, és esetleg a családi ebéd közben is valamelyik kütyüjét nyomkodja,
azután pedig csodálkozik, hogy ha később ugyanezt látja a gyerekénél is.
A szakemberek arra is felhívják a figyelmet, hogy nem elég a
gyerekeket a technikai eszközzel ellátni, ahhoz le is kell tölteni a számukra
hasznos alkalmazásokat, mert csak így segítjük tanulásukat. A fő probléma
ugyanis nem az, hogy mennyit ül valaki a képernyő előtt, hanem az, hogy mivel
tölti ott az idejét. A legtöbb egészséges gyerek egyébként is elunja egy idő
után a képernyőt, és magától is elkezd játszani valamelyik játékával vagy
kiszalad a kertbe ugrálni egy kicsit, emiatt tehát – hacsak nem valami
szélsőséges helyzetről van szó – nem érdemes aggódniuk a szülőknek.
Forrás: newsee.hu
0 Megjegyzések