Ez a tehetség beleívódott génjeinkbe, évezredek óta
hordozzuk tudását. És ez csupán a nagyobb mozgások ismerete. Mi a helyzet akkor
a finomabb mozgásokkal, mint például az írás? Agyunk egyik legbonyolultabb
működésének terméke, melyben benne van az egész testünk, lelkünk teljes képe.
Érdekes, ahogy az írásképünk követi a lelki változásokat:
amikor boldogok vagyunk, írásképünk is „szárnyal”, megnagyobbodnak a betűk,
szabadabban ívelnek. Ugyanakkor ha szomorúak vagyunk, magunkba zuhanunk az
íráskép is azonnal tükrözi ezt: a betűk kicsikké válnak, a sorok lefelé
görbülnek.
Bármilyen jellegű mozgásformáról legyen is szó, mindegyik
tartalmaz olyan vonásokat, amelyek az adott személyre jellegzetesek.
M. Becker gyerekek rajzolgatásait, firkálgatásait figyelte
meg, és azt tapasztalta, hogy a firkák egymástól pont annyira különböztek, mint
a gyerekek egymástól, azaz nincs két egyforma. Egy másik kutató arra a
következtetésre jutott, hogy járkálgatás közben ugyanolyan mozgásképet
produkálunk, mint firkálás közben.
A végtelenségig lehetne folytatni a sort, de ezekből a
példákból is kitűnik, hogy a mozgások árulkodó nyomot hagynak életünkön,
jellemünkön.
Szerelmi titkok tudója
Valószínűleg nem véletlen, hogy az istenek között elsőként
Erosz teremtődött. Mindenki által ismert fogalom ez, hiszen mindenkinek vannak
élményei a szerelemmel kapcsolatban.
A görög mitológia egyik ismert alakja androgyn, aki négy
karral, négy lábbal és négy füllel túlságosan erősnek bizonyult. Annyira, hogy
már veszélyeztette az istenek tekintélyét. Amióta Zeusz féltett tekintélyétől
vezérelve kettévágatta ellenfeleit, azóta is hajszoljuk testünk-lelkünk másik
felét.
A vágyakozás is többrétű dolog. Egyrészt a testi vágy
(szexus) alkotja, másrészt a lelki vágy (erosz). Akkor optimális a helyzet, ha
olyas valakivel hoz össze a sors, akiben a nekünk tetsző erosz és szexus
ötvöződik. Legtöbbször azonban ennél jóval bonyolultabb a helyzet.
Ezek a fogalmak a grafológiában is előkelő helyen
szerepelnek, jól megfejthetően nyomon követhetőek az írásban. Elsősorban az
alsó zónában, a g és a gy betűkben keresendőek a szerelmi titkok, de azért ne
feledjük: sosem egyetlen jegyre korlátozódik a megállapítás. Félrevezető lehet
önmagában a jelgrafológia.
Ezek azonban csak a betűkkel való foglalkozás játékai, nem a
hagyományos értelemben vett grafológia. Ugyanis mindig az írás egésze adja a
teljes képet, egy-egy kiragadott betűnek nem lehet története, mint ahogy a mi
életünknek is csak másokkal együtt van értelme, mint ahogy az ág sem
választható él az életed adó törzsétől.
Forrás: gondtalanfogamzasgatlas.hu
0 Megjegyzések