Alaposan meglepte a nagy kereskedelmi ­tele­víziókat a reklámadó pénteken nyilvánosságra hozott tervezete: tízmilliárd forint feletti árbevételnél 20 százalékos elvonással szembesülnek a ­mé­dia­cé­gek.


Az RTL Klub és a TV2 is közleményt adott ki: előbbi annak a lehetőségét is felvetette, hogy elhagyják Magyarországot, ha a mostani formájában bevezetik az új adónemet.


– A magyar RTL Csoport megdöbbenéssel értesült az Európában példa nélküli új adófajta tervéről – közölte az M-RTL Zrt. – A közzétett tervezet a legnagyobb bevétellel rendelkező RTL Klubot érinti. A magyar RTL Csoport szoros figyelemmel követi a törvényjavaslat alakulását és minden opciót mérlegel a további magyarországi működésével kapcsolatban – írták közleményükben.
De a TV2-nél is aggodalom lett úrrá. – A ­rek­lám­piac­ból élő TV2 sokmilliárdos veszteségbe fordult az elmúlt két évben. A reklámadó terve váratlanul érte a csatornát, nagyságrendje meglepő és elfogadhatatlan – húzták alá.