Az újfajta csekkbefizetésnél nem árt résen lenned.

A már egy ideje érvényben lévő, de sokak számára újdonságot jelentő számlázási gyakorlatot, miszerint egy borítékban akár több, előredátumozott csekk is megtalálható, jobb, ha komolyan veszed, ugyanis, ha felcseréled a befizetési sorrendet, szolgáltatás nélkül maradhatsz, és még adósságot is generálhatsz. Tudd meg, pontosan miért!

Felcserélt számlák

A villamosenergia-szolgáltatók - valószínűleg a költséghatékonyság miatt - a korábbiakhoz képest az elmúlt években új számlázási rendszert dolgoztak ki. Ez azt jelenti, hogy egy borítékban egyszerre három hónapra való csekket küldenek a fogyasztó részére, mindegyiken feltüntetve, hogy melyik hónapban kell befizetni.

Ám, ha a befizetési sorrendet figyelmetlenségből felcseréled, és például május helyett júniust fizetsz be, akkor május hónapra nem lesz rendezve a számlád. A szolgáltató ezt a hónapot fizetetlennek könyveli el, így az adósság egyre csak halmozódik, sőt, bizonyos idő elteltével le is kapcsolhatják az áramot otthonodban.

Az eddigi példák azt mutatják, hogy a szolgáltatók nem viccelnek, egyre több panasz érkezik hozzájuk az értetlen előfizetőktől.

A probléma kiváltója

Ha átalánydíjat fizetsz, biztosan te is találkoztál ezzel a számlázási móddal, ugyanakkor nem biztos, hogy tisztában vagy azzal, hogyan is működik a rendszer abban az esetben, ha nem jó csekket viszel a postára. Ilyenkor - függetlenül attól, hogy az összeg azonos - arra a hónapra számolják el neked a villanyt, amit aktuálisan befizettél, nem pedig a régebbi tartozásodra.

Vagyis, ha kézhez kapod a három hónap számláját, majd véletlenül felcseréled a sorrendjüket, és nem a megfelelőt fizeted be - és utána sem egyenlíted ki a költségeket -, akkor először fizetési felszólítással, később pedig kikapcsolással is büntethet a szolgáltató, mert a rendszer úgy értelmezi, hogy tartozásod volt az adott hónapban.

Spórolj a villanyszámlán!

Ha nem figyelsz eléggé, nagyon sok energiát elpocsékolhatsz. Szakértőnk ad néhány takarékossági tippet.

60 napot meghaladó késés esetén

Természetesen nem azonnal kapcsolnak le a hálózatról késedelem esetén. A jogszabályok szerint a fizetési határidőtől számított 60 napot meghaladó késés esetén kerülhet lekapcsolásra a villany, de ezen időszakban még fizetési felszólítást is kiküldenek neked, amiben jelzik, hogy késésben vagy.

Ami azonban ennél is fontosabb, hogy a 60 napos időtartam alatt az adósságod is egyre nő, így meglepődve tapasztalhatod, hogy egy egészen magas összegről küldenek számlát, látszólag minden ok nélkül. Pontosan emiatt, ha megkapod a számlákat, figyelmesen tanulmányozd át a határidőket, hogy megkímélhesd 

Forrás: femina.hu