A bevásárlás, de még egy ártatlannak tűnő shopingolás előtt sem ajánlatos édességet fogyasztanunk – fúj riadót egy aktuális tanulmány. A cukortartalmú élelmiszer fogyasztása után sokkal hajlamosabbak vagyunk a drága dolgok árának elfogadására és azzal együtt a termék megvásárlására, mint édesség nélkül.

„Cukormázzal” más megvilágításba kerül a világ – állítják a németországi Friedrichshafen városának kutatói. A Zeppelin Egyetem munkatársai egyik legutóbbi kísérletükben bebizonyították, hogy teljesen másként reagálunk a kereskedelemben kapható, átlagosnak mondható termékek árára, ha a mustra előtt cukrot fogyasztottunk. A megfigyelésben résztvevők egyik csoportja 80 gramm cukorral édesített vizet kapott, míg egy másik csapat placebot (vizet) fogyasztott, ám a harmadik társaság járt a legrosszabbul: ők az ég-világon semmit sem kaptak…

A résztvevőket mindezek után arra kérték, hogy különböző áruk (pl: virsli, wc-papír, sampon) árát értékeljék aszerint, hogy mennyire találják azokat drágának. A cukrot fogyasztó társaság tagjai feltűnően gyakrabban vélték úgy, hogy a termékekért nem kérnek sokat, mint a kontrollcsoportok résztvevői. Érdekes módon a legfukarabbnak azok bizonyultak, akik semmit sem kaptak. A cukor és a magasabb árak könnyebben való elfogadása közötti összefüggést azzal magyarázzák a marketingkutatók, hogy az édes íz, a bevitt kalóriák és a szervezetben kiválasztott inzulin hatására agyunk jutalmazásért felelős központja aktivizálódik, s a boldogságérzés következtében kevésbé foglalkozunk a kedvezőtlen árral.


A marketinges szakemberek valamit már sejthettek ezzel a hatással kapcsolatban, ugyanis bizonyára nem véletlenül botlunk a nagyobb hipermarketekben lépten-nyomon egy-egy finomságot kínáló kóstoló standba…