„Cukormázzal” más megvilágításba kerül a világ – állítják a
németországi Friedrichshafen városának kutatói. A Zeppelin Egyetem munkatársai
egyik legutóbbi kísérletükben bebizonyították, hogy teljesen másként reagálunk
a kereskedelemben kapható, átlagosnak mondható termékek árára, ha a mustra
előtt cukrot fogyasztottunk. A megfigyelésben résztvevők egyik csoportja 80
gramm cukorral édesített vizet kapott, míg egy másik csapat placebot (vizet)
fogyasztott, ám a harmadik társaság járt a legrosszabbul: ők az ég-világon
semmit sem kaptak…
A résztvevőket mindezek után arra kérték, hogy különböző
áruk (pl: virsli, wc-papír, sampon) árát értékeljék aszerint, hogy mennyire
találják azokat drágának. A cukrot fogyasztó társaság tagjai feltűnően
gyakrabban vélték úgy, hogy a termékekért nem kérnek sokat, mint a
kontrollcsoportok résztvevői. Érdekes módon a legfukarabbnak azok bizonyultak,
akik semmit sem kaptak. A cukor és a magasabb árak könnyebben való elfogadása
közötti összefüggést azzal magyarázzák a marketingkutatók, hogy az édes íz, a
bevitt kalóriák és a szervezetben kiválasztott inzulin hatására agyunk
jutalmazásért felelős központja aktivizálódik, s a boldogságérzés következtében
kevésbé foglalkozunk a kedvezőtlen árral.
A marketinges szakemberek valamit már sejthettek ezzel a
hatással kapcsolatban, ugyanis bizonyára nem véletlenül botlunk a nagyobb
hipermarketekben lépten-nyomon egy-egy finomságot kínáló kóstoló standba…
Forrás: http://fokuszbanano.hu
0 Megjegyzések