A Better Place ötéves
fennállása alatt több mint nyolcszáz millió dollárt élt fel, de mindössze
kétezer autót sikerült eladnia és nem sikerült újabb befektetőket találnia a
további működés érdekében."Sajnos egyéves kereskedelmi időszak után
rájöttünk, hogy vevőink elégedettsége ellenére a nagyközönség nem fogadta
termékünket megfelelően és az autógyártóktól sem számíthattunk a szükséges támogatásra"-
határozta meg az igazgatótanács a kudarc okát.
A vállalkozás nehézségei miatt
Sáj Agaszi alapító már tavaly októberben elhagyta a céget és kevesebb mint
felére csökkentették az alkalmazottak számát.Az eredeti üzleti tervek szerint a
Better Place-nek évente több mint százezer Renault-Nissan elektromos autót
kellett volna eladnia Izraelben, mivel úgy vélték, hogy az alacsonyabb
fenntartási költségek, a benzinüzeműhöz hasonló gyorsulás és sebesség, valamint
a környezetvédelmi előnyük miatt egyre többen választják az elektromos
járműveket, de reményük nem igazolódott be.
Országos elemtöltő és
cserélőállomás-rendszert terveztek, de alig kétezer járművet sikerült eladniuk
a zsidó államban. A Renault-val kötött megállapodás szerint 2016-ban már 115
ezer autót kellene értékesíteniük, különben súlyos bírságok vártak volna
rájuk.Az üzleti modell szerint az autók elemeinek tulajdonosa a Better Place
volt, így a csőd és a töltőállomások várható bezárása után a megvásárolt
elektromos autók használhatatlanná és értéktelenné válnak.A vállalkozás
kudarcát a Globes című izraeli gazdasági lap szerint főleg az okozta, hogy az
elektromos autók még nem versenyképesek a súlyos, viszonylag rövid távú utazást
lehetővé tévő és drága elemek miatt.
Forrás: napidoktor.hu
0 Megjegyzések