Ahogyan a városok egyre terebélyesednek, lakosságuk száma
nő, a kerékpárok úgy töltenek be egyre fontosabb szerepet, hiszen a gazdasági
élet szerves alkotóelemei, és a kulturális élet egyik központi vénáját alkotják.
A bicikli mint közlekedési eszköz egyre gyakoribb a mindennapi életben, ezt
befolyásolja a benzinárak, illetve a fogyasztók környezettudatosságának
növekedése.
Ezen túllépve azonban a biciklis közlekedés nem csupán
közlekedési forma, hanem életstílus, az identitás egyik jellemző
kifejezőeszköze. Új és növekvő piaccal állunk szemben, olvashatjuk a
www.trendinspiracio.hu márciusi hírlevelében, és e piac szereplőinek különleges
igényeik vannak: a technika, a biztonság, a ruházat, a stílus, az idő-gyorsaság
– mind olyan területek, amelyek folyamatos figyelem és fejlesztés alatt állnak.
Itt a tavasz, bicajra fel!
A brazil Santa Rita do Sapucaí börtönben a fegyencek
csökkenthetik büntetésüket azzal, ha zöld energiát termelnek. A rögzített
bicikliket elemekkel kötik össze, melyek kinetikus energiával állítanak elő
elektromosságot. A feltöltött elemeket a városi lámpák világítására használják
– egy napi tekerés elég energiát termel 6 izzó működésére, míg a rabok 16
órányi pedálozásért kapnak egy nap büntetéscsökkentést.
Úgy tűnik, leginkább a spanyolok kísérleteznek a
biciklikkel, a Bicycle Caps egy véletlenül életre kelt üzleti vállalkozás,
amely egy bicikli és egy varrógép közös történetén alapul. A biciklit ügyesen
összekötötték a régimódi varrógéppel, így a működéshez szükséges energiát a
biciklit tekerő ember termeli. A peSeta cég kirakatában működik ez a
varrógép-bicikli mutáns, és divatos, mintás bicajos sapkákat és táskákat
varrnak vele. Minden limitált szériás, hisz csupán 50 darabot gyártanak le
egy-egy mintából. A luxuskiadás 90 dollár, és egy DVD is kerül a csomagba,
melyen az előállítási folyamatot nézhetjük végig.
Luxus szettben bringapólózhatunk
Svéd tervezők kutatása során kiderült, miért nem szeretnek
az emberek bukósisakot hordani a biciklizéshez: „Tönkreteszi a frizurámat, túl
meleg, cipelni kell, hülyén nézek ki benne.” „Láthatatlannak kéne lennie” – ez
is szerepelt a válaszok között, és lőn, ez lett a megoldás: egy légzsákos
biciklisisak. A Hövding egy textilgallér, mely a nyakat öleli körül. Belül
légzsák található, amely baleset esetén azonnal megtelik levegővel: mivel
érzékeli a természetellenes mozdulatot, azonnal működésbe lendül, felfújódik és
védi a fejet. A bukó 24 km/órás becsapódás esetén is megállja a helyét. Ez a
high-tech védelem alig félkilós, de még ezt a súlyt sem lehet érzékelni. És
persze divatos külsővel rendelhető, bár egyelőre csak az északi országokban
elérhető. Az ára majdnem 4000 svéd korona. Fekete doboza is van, amelynek
segítségével az esetleges baleset részletei is kideríthetők.
Biciklis termékekkel állt elő a világszerte ismert
luxusmárka, az LV is. A Louis Vuitton Craftsmen on wheels kollekciója a
bringapóló hagyományát idézi, melyet először 1901-ben játszottak Angliában. Ez
a sport most újra divatba jött, népszerű és trendi sportággá vált. A Louis
Vuitton luxustermékei között megtalálható egy kerékpár külön pólóütőtartóval,
bringapóló-ütőszett és az itthon gettóküllőnek nevezett vászon, amely az első
kerék küllőit védi a labda és az ütők beakadásától. A termékcsalád promóciós
videójának rendezője, Jonathan Leder tökéletes film noir jellegű videót
készített a kampányhoz.
Gázálarcban Peking utcáin
Az ázsiai nagyvárosok lakói előszeretettel viselnek
műtősmaszkot az utcán, a fiatalok divatot is csinálnak belőle, halálfejjel
díszítve az eredetileg védő funkciót betöltő ruhadarabot. Mások, akik ebben is
a minőséget keresik, és mindig a legdrágább márkák termékeit választják,
Burberry- és Louis Vuitton-mintás maszkot viselnek. Matt Hope Pekingben élő
művész és feltaláló most Peking igencsak szennyezett levegőjének
megtisztítására keresett megoldást. Egyrészt a bicikliközlekedésre helyezte a
hangsúlyt, a szennyezettség csökkentésére, másrészt egy légszűrő berendezést
épített rá, amelynek segítségével már tiszta levegőt lehet belélegezni. A
lélegző bicikli, vagyis a „breathing bike” úgy működik, hogy pedálozás közben
elektromosság keletkezik, amely áram alatt tartja a szélgenerátort. A
szennyezett levegő egy IKEA-szemetesen keresztül áramlik a benne lévő
fémkürtbe, ahol pozitív töltetet kap, és megtapad az oldalán. A tiszta levegő
ezután egy csövön át gázálarcon keresztül jut el a biciklizőig, akinek már csak
a friss, tiszta levegő éri el a tüdejét.
Forrás: otvenentul.hu
0 Megjegyzések