A Médiaunió "Nincs de!" elnevezésű kampánya újabb mérföldkőhöz érkezett. Az országos kampány szervezői ezúttal olyan versenyre mozgósítják a lakosságot, melynek tétje maga az egészség. Az egyik ismert nemzetközi gyógyszergyár támogatásával megvalósuló, "Összefűz az egészség" elnevezésű pályázat célja sokkal több, mint egyszerű ismeretterjesztés: a hétköznapi emberek és közösségek ösztönzése annak érdekében, hogy életvitelüket, illetve közvetlen környezetüket is egészségtudatosabbá tegyék, vagyis a gyakorlatban is megvalósítsák az életmódváltással kapcsolatos, eddig csak halogatott terveiket.

Az egészséges életmód kialakításához bárki hozzájárulhat

KORÁBBI ANYAGUNK:
Egyedülálló kampány indul az egészségmegőrzésért
Az új egészségdíj a pozitív példák felmutatását és az egészséges életmód népszerűsítését helyezi előtérbe: pályázni a táplálkozással, a dohányzással és a mozgással kapcsolatos témakörökben lehet. Az új program hangsúlyozza, hogy az egészséges életmód kialakításához bárki hozzájárulhat, akinek az a célja, hogy egészségesebb életvitelre és környezetre buzdítsa a magyar lakosságot, emellett megváltoztassa azokat a mélyen berögzült rossz szokásokat, amelyek negatívan befolyásolják az egyén egészségi állapotát és sajnos a közvetlen környezetére is kihatnak. Azoknak az egyéni vagy közösségi kezdeményezéseknek a fellendítése is fontos lenne, amelyek megváltoztathatják az emberek egészséggel kapcsolatos gondolkodásmódját és általános hozzáállásukat, továbbá felhívják a figyelmet az egyéni felelősségre.

Nyolc százalékkal emlékszünk jobban

A Szonda Ipsos egy ezerfős országos reprezentatív kutatást végzett a "Nincs de!" program hatékonyságvizsgálatára. Az elmúlt időszakban a lakosság nyolc százalékkal emlékszik jobban az egészséges életmóddal összefüggő hirdetésekre, mint a kampányt megelőző felmérés idején. Ez a növekedés - valószínűsíthetően - a Médiaunió kampányának köszönhető. Közel minden második magyar felnőtt emlékszik a kampány hirdetéseire (48%), legtöbbjük a TV-ben találkozott velük (44%). Legtöbben a dohányzással, az alkoholfogyasztással, a rossz táplálkozási szokásokkal, illetve a mozgáshiánnyal, valamint az egészséges táplálkozással kapcsolatos üzenetekre emlékeztek. A kampány az átlagosnál jobban vonzotta a fiatalokat, a magasabb iskolai végzettségűeket, a gazdaságilag aktívakat és a magasabb társadalmi státusszal rendelkezőket. A legalacsonyabb társadalmi státusszal rendelkezők, a kevésbé iskolázottak és az idősebbek viszont már kevésbé emlékeztek a hirdetésekre. Ez utóbbiak jellemzően azon társadalmi csoportok, akik - mint az a januári kutatásból már korábban is kiderült - úgy vélik, hogy csak keveset vagy semmit nem tehetnek a saját egészségük érdekében. Elmondható tehát, hogy a kampány azok körében volt emlékezetesebb, akik már eleve is "nyitottabbak" az egészséges életmóddal kapcsolatos üzenetekre.

A felmérés adatai alátámasztják a további aktivitás szükségességét és a lakosság figyelmének folyamatos ébrentartását az egészségmegőrzés iránt. A pályázat lehetőséget ad azoknak a csoportoknak is, akik eddig úgy érezték, hogy nem kaptak megfelelő ösztönzést az egészségesebb életvitelre.

Mozgás, táplálkozás, dohányzás - jelentkezés a pályázatra

A pályázatra történő jelentkezéseket mozgás, táplálkozás és dohányzás témakörökben várják a szervezők, öt kategóriában. Egyaránt pályázhat magánszemély, oktatási intézmény, munkahelyi vagy egyéb közösség, illetve sajtóorgánum. A pályázatok szöveges és képi - például fotó, videó - dokumentációját az egészségdíj honlapján tehetik közzé a pályázók, példát mutatva ezzel az egészséges életmód iránt érdeklődő látogatóknak.

A sajtó bevonását különösen fontosnak tartják a pályázat létrehozói, hiszen a média hatása megkérdőjelezhetetlen az egészségtudatosításban. Ebben a kategóriában az egészséges életmódra váltást motiváló cikkek, riportok publikálását és/vagy egészséggel kapcsolatos események szervezését díjazzák a szervezők.

Az egyéni, közösségi és oktatási intézményi kategóriák értékelésnél figyelembe veszik az életmódváltásban bekövetkező változtatások minőségét és mértékét, a megvalósítás menetét, a közösségi kategóriákban pedig a megvalósításban elkötelezett segítő és támogató közösség csapatmunkáját. A pályázat fődíja egy "Összefűz az egészség 2009" díj és bruttó 500 000 forint pénzjutalom kategóriánként. A pályázat eredményét a 2009. december 3-án tartandó díjátadó ünnepségen hirdetik majd ki a szervezők.

A pályázatra történő jelentkezéssel kapcsolatos további információkért kattintson az egészségdíj honlapjára!

Az érdeklődők az info@egeszsegdij.hu e-mail címen és a 06-1-801-7455-ös telefonszámon is további felvilágosítást kaphatnak.

Forrás: origo.hu