A Médiaunió "Nincs de!" elnevezésű kampánya újabb
mérföldkőhöz érkezett. Az országos kampány szervezői ezúttal olyan versenyre
mozgósítják a lakosságot, melynek tétje maga az egészség. Az egyik ismert
nemzetközi gyógyszergyár támogatásával megvalósuló, "Összefűz az
egészség" elnevezésű pályázat célja sokkal több, mint egyszerű
ismeretterjesztés: a hétköznapi emberek és közösségek ösztönzése annak
érdekében, hogy életvitelüket, illetve közvetlen környezetüket is
egészségtudatosabbá tegyék, vagyis a gyakorlatban is megvalósítsák az
életmódváltással kapcsolatos, eddig csak halogatott terveiket.
Az egészséges életmód kialakításához bárki hozzájárulhat
KORÁBBI ANYAGUNK:
Egyedülálló kampány indul az egészségmegőrzésért
Az új egészségdíj a pozitív példák felmutatását és az
egészséges életmód népszerűsítését helyezi előtérbe: pályázni a táplálkozással,
a dohányzással és a mozgással kapcsolatos témakörökben lehet. Az új program
hangsúlyozza, hogy az egészséges életmód kialakításához bárki hozzájárulhat,
akinek az a célja, hogy egészségesebb életvitelre és környezetre buzdítsa a
magyar lakosságot, emellett megváltoztassa azokat a mélyen berögzült rossz
szokásokat, amelyek negatívan befolyásolják az egyén egészségi állapotát és
sajnos a közvetlen környezetére is kihatnak. Azoknak az egyéni vagy közösségi
kezdeményezéseknek a fellendítése is fontos lenne, amelyek megváltoztathatják
az emberek egészséggel kapcsolatos gondolkodásmódját és általános
hozzáállásukat, továbbá felhívják a figyelmet az egyéni felelősségre.
Nyolc százalékkal emlékszünk jobban
A Szonda Ipsos egy ezerfős országos reprezentatív kutatást
végzett a "Nincs de!" program hatékonyságvizsgálatára. Az elmúlt
időszakban a lakosság nyolc százalékkal emlékszik jobban az egészséges
életmóddal összefüggő hirdetésekre, mint a kampányt megelőző felmérés idején.
Ez a növekedés - valószínűsíthetően - a Médiaunió kampányának köszönhető. Közel
minden második magyar felnőtt emlékszik a kampány hirdetéseire (48%),
legtöbbjük a TV-ben találkozott velük (44%). Legtöbben a dohányzással, az
alkoholfogyasztással, a rossz táplálkozási szokásokkal, illetve a mozgáshiánnyal,
valamint az egészséges táplálkozással kapcsolatos üzenetekre emlékeztek. A
kampány az átlagosnál jobban vonzotta a fiatalokat, a magasabb iskolai
végzettségűeket, a gazdaságilag aktívakat és a magasabb társadalmi státusszal
rendelkezőket. A legalacsonyabb társadalmi státusszal rendelkezők, a kevésbé
iskolázottak és az idősebbek viszont már kevésbé emlékeztek a hirdetésekre. Ez
utóbbiak jellemzően azon társadalmi csoportok, akik - mint az a januári
kutatásból már korábban is kiderült - úgy vélik, hogy csak keveset vagy semmit
nem tehetnek a saját egészségük érdekében. Elmondható tehát, hogy a kampány
azok körében volt emlékezetesebb, akik már eleve is "nyitottabbak" az
egészséges életmóddal kapcsolatos üzenetekre.
A felmérés adatai alátámasztják a további aktivitás
szükségességét és a lakosság figyelmének folyamatos ébrentartását az
egészségmegőrzés iránt. A pályázat lehetőséget ad azoknak a csoportoknak is,
akik eddig úgy érezték, hogy nem kaptak megfelelő ösztönzést az egészségesebb
életvitelre.
Mozgás, táplálkozás, dohányzás - jelentkezés a pályázatra
A pályázatra történő jelentkezéseket mozgás, táplálkozás és
dohányzás témakörökben várják a szervezők, öt kategóriában. Egyaránt pályázhat
magánszemély, oktatási intézmény, munkahelyi vagy egyéb közösség, illetve
sajtóorgánum. A pályázatok szöveges és képi - például fotó, videó -
dokumentációját az egészségdíj honlapján tehetik közzé a pályázók, példát
mutatva ezzel az egészséges életmód iránt érdeklődő látogatóknak.
A sajtó bevonását különösen fontosnak tartják a pályázat
létrehozói, hiszen a média hatása megkérdőjelezhetetlen az
egészségtudatosításban. Ebben a kategóriában az egészséges életmódra váltást
motiváló cikkek, riportok publikálását és/vagy egészséggel kapcsolatos
események szervezését díjazzák a szervezők.
Az egyéni, közösségi és oktatási intézményi kategóriák
értékelésnél figyelembe veszik az életmódváltásban bekövetkező változtatások
minőségét és mértékét, a megvalósítás menetét, a közösségi kategóriákban pedig
a megvalósításban elkötelezett segítő és támogató közösség csapatmunkáját. A
pályázat fődíja egy "Összefűz az egészség 2009" díj és bruttó 500 000
forint pénzjutalom kategóriánként. A pályázat eredményét a 2009. december 3-án
tartandó díjátadó ünnepségen hirdetik majd ki a szervezők.
A pályázatra történő jelentkezéssel kapcsolatos további
információkért kattintson az egészségdíj honlapjára!
Az érdeklődők az info@egeszsegdij.hu e-mail címen és a
06-1-801-7455-ös telefonszámon is további felvilágosítást kaphatnak.
Forrás: origo.hu
0 Megjegyzések