Amikor elkezdtem dolgozni a mostani munkahelyemen, én voltam a legfiatalabb. Aztán teltek-múltak az évek, az idősebb kollégáim nyugdíjba vonultak, helyüket átvették a fiatalok. Eleinte még külön engedély nélkül letegezett az újonnan érkező, de mostanában már várják tőlem a felhatalmazást.

Hiába no, több, mint 25 év telt el az első munkanapom óta, s bár mindig is igyekeztem tartani a tempót, mostanában már nem megy ugyanolyan könnyedén a verkli, mint huszonéves koromban. Annak nagyon örültem, hogy a fiatalok soha nem úgy néztek rám, mint egy őskövületre. Inkább kikérték a tanácsomat, ha valahol elakadtak. Sőt, szinte pótmamájuknak tekintettek. Néha viccesen mondták egymásnak: kérdezzétek meg anyust!

Az idei év viszont rosszul kezdődött. Egyre többször éreztem úgy, hogy türelmetlen vagyok, minden apróságon kiborulok, és ha nem úgy mentek a dolgok, ahogy szerettem volna, hamar rájuk zúdítottam a haragomat. Gyakran csuktam be az irodám ajtaját, amit korábban csak akkor tettem, ha megbeszélésem volt valakivel. Előbb-utóbb már nem nagyon mertek kérdezni semmit, mert nem akartak zavarni. A közös ebédek is csendesebbek voltak, valahogy olyan fagyossá vált a légkör.

Egyik nap bejött hozzám az egyik kolléganő, nagyjából egyidős a lányommal. Éppen jókedvemben talált – lehet, hogy előre kiszagolta – így a munkamegbeszélés után egy kicsit még cseverésztünk. Érezte, hogy vékony jégen jár, de azért óvatosan kibökte, amit eddig senki nem mert: látja rajtam a változást, ugyanúgy a többiek is. Nem akar megbántani, hiszen szeret és tisztel, amióta csak itt dolgozik nálunk. Mivel az anyukájával egy korosztályból való vagyok, ő otthonról is ismeri ugyanezeket a tüneteket. Viszont - mondta – az édesanyja már jó úton van, kézben tartja a változókori problémáit. Többet törődik magával, mint korábban, beiratkozott egy jóga tanfolyamra. Szerencsére a kávézási szokásain is változtatott. Gyógyszerésze tanácsára pedig a két gyógynövény kombinációját tartalmazó Remifemin plus-t szedi. Már néhány hét után kiegyensúlyozottabb, jobb kedvű lett, jobban tudott aludni. A végén félénken hozzátette: lehet, hogy nekem is érdemes lenne kipróbálnom.

Most kivételesen nem én adtam, hanem én kaptam tanácsot, és megfogadtam! Hazafelé menet beugrottam a patikába, ahová évek óta járok. A korombeli gyógyszerésszel már jól ismerjük egymást, ezért kikértem az ő véleményét is. Csak rám kacsintott, és azt mondta: én is ezt szedem már egy ideje, és ha már így szóba hoztad a témát, javaslok még valamit: a Cikatridina hüvelykúpot. Ez a kizárólag természetes összetevőkből álló készítmény a hormonhiány másik kellemetlen következménye, a hüvelyszárazság okozta panaszok megszüntetésében lesz nagy segítségedre.



Forrás: kiskegyed.hu