A köztudatban neve összefonódott Yoko Onóéval: húsz éven át éltek együtt. Havadtőy Sámuel - művésznevén Sam Havadtoy világszerte jegyzett-kedvelt képzőművész, lakberendező és üzletember. Néhány éve Olaszországban él.

- Időm nagy részét az utolsó négy évben Santa Margerithán töltöttem, Portofinótól öt kilométerre a tengerparton. Amikor tizenkilenc évesen disszidáltam, Jugoszlávián át Olaszországba mentem, és már akkor éreztem, ide tartozom, egyszer majd itt fogok élni. Az egyszer most jött el. Egyébként vándorlélek vagyok, beilleszkedem, de nem kötődöm. Miután eljöttem Amerikából, négy évig volt egy szép lakásom Londonban. Már a címére sem emlékszem. A műtermem sokkal nagyobb Szentendrén, mint Olaszországban, úgyhogy ha Magyarországon vagyok, látástól vakulásig dolgozom, közben igyekszem találkozni a barátokkal, étterembe járok velük, színházba - mondja Havadtőy Sámuel, aki Yoko Ono élettársa volt több mint húsz éven keresztül.

- Már Magyarországon nagy rajongója voltam John Lennonnak. Az Egy nehéz nap éjszakája című film láttán döntöttem el végleg, hogy eljövök Magyarországról, így az, hogy megismerhettem és valamennyi időt vele tölthettem, az maga volt a megvalósult álom. Huszonkilenc éves voltam, amikor bejött az üzletembe Yoko és John. Megvettek két széket. Beszélgettünk. Később felkértek, rendezzek be egy szobát a házukban. Aztán még egyet, és még egyet. Attól fogva nekik dolgoztam. John hihetetlenül gyors észjárású, a világot erős iróniával szemlélő ember volt. Amikor meghalt, Yoko mellett álltam. Barátok lettünk, aztán társak. Ma már ritkán beszélünk egymással. Ha valakitől elválsz húsz év után, akkor valószínűleg nincs már miről beszélnetek.

Forrás: Stop.hu