Sikeres volt Hargita megyében a Tudj többet, légy jobb! elnevezésű, alternatív oktatási programokat felvonultató hét – értékelte a Hargita Megyei Tanfelügyelőség. Az iskolaigazgatók ugyanakkor azt kérik, később tartsák, és adjanak pénzt is a rendezvénysorozatok megszervezésére.

Nyomdalátogatás Csíkszeredában. Rendkívül változatos programokat szerveztek az iskolákban, óvodákban

Változatos volt, tavalyhoz viszonyítva továbbfejlesztették idén az iskolák a programokat, és érdekelték a diákokat a rendezvények – értékelte a Tudj többet, légy jobb! elnevezésű hetet sajtótájékoztatón Lucica Erdei tanfelügyelő, Aurora Parfeni főtanfelügyelő-helyettes pedig sikeresnek nevezte a Hargita megyében lezajlott rendezvénysorozatot. Az április 2–5. közötti héten az óvodások, iskolások nagyon sok kiránduláson vettek részt – egy hét alatt száz kirándulás megszervezését jelezték a tanfelügyelőségen –, számos intézménybe látogattak el, sport-, kulturális, környezetvédelmi, gasztronómiai és számos más jellegű rendezvényt bonyolítottak le.

A Hargita Megyei Tanfelügyelőségen elmondták, volt iskola, ahol naponta más tematikájú nevelési tevékenységet szerveztek, máshol pedig műhelyszerűen csoportosították a foglalkozásokat, és a diákok maguk választhatták ki, hogy melyiken vesznek részt. A tanfelügyelő kiemelte, az osztályközösségeket is összekovácsolták a rendezvények, amelyeken a tanulásban nem kiemelkedő diákok is megmutathatták képességeiket. Ugyanakkor a pedagógusokhoz is közelebb kerülnek a diákok az ilyen, osztálytermeken kívül szervezett rendezvényeken – mutattak rá. Elmondták, visszajelzéseik szerint a diákok élvezték és jónak tartották a rendezvényeket, sokak szerint gyakrabban kellene hasonlóan megszervezni az oktatási tevékenységet.

Aurora Parfeni közölte, figyelembe veszik az intézményigazgatók jelzéseit a rendezvényekről, a számos pozitív méltatás mellett például azt is jelezték az óvoda- vagy iskolavezetők, hogy később kellene megszervezni ezt a hetet. Hargita megyében ugyanis ebben az időszakban még általában nincs meleg, ez kevés szabadidős tevékenységre adott lehetőséget – fejtette ki a főtanfelügyelő-helyettes. Közölte, az igazgatók azt is észrevételezték, hogy pénzt is kellene kiutalni az alternatív oktatási tevékenységekre, hogy például díjazhassák a különböző versenyek nyerteseit.

A tanintézetek beküldik a következő időszakban a legsikeresebbnek ítélt rendezvényeik dokumentációját a tanfelügyelőségnek, amely kiválasztja az általa legjobbnak minősített tíz tevékenységet, és beküldi a versenyre, melyen az oktatási tárca rangsorolja a programokat.
www.szekelyhon.ro