A
bevásárlás, de még egy ártatlannak tűnő shopingolás előtt sem ajánlatos
édességet fogyasztanunk – fúj riadót egy aktuális tanulmány. A cukortartalmú
élelmiszer fogyasztása után sokkal hajlamosabbak vagyunk a drága dolgok árának
elfogadására és azzal együtt a termék megvásárlására, mint édesség nélkül.
„Cukormázzal”
más megvilágításba kerül a világ – állítják a németországi Friedrichshafen
városának kutatói. A Zeppelin Egyetem munkatársai egyik legutóbbi kísérletükben
bebizonyították, hogy teljesen másként reagálunk a kereskedelemben kapható,
átlagosnak mondható termékek árára, ha a mustra előtt cukrot fogyasztottunk. A
megfigyelésben résztvevők egyik csoportja 80 gramm cukorral édesített vizet
kapott, míg egy másik csapat placebot (vizet) fogyasztott, ám a harmadik
társaság járt a legrosszabbul: ők az ég-világon semmit sem kaptak…
A
résztvevőket mindezek után arra kérték, hogy különböző áruk (pl: virsli,
wc-papír, sampon) árát értékeljék aszerint, hogy mennyire találják azokat
drágának. A cukrot fogyasztó társaság tagjai feltűnően gyakrabban vélték úgy,
hogy a termékekért nem kérnek sokat, mint a kontrollcsoportok résztvevői.
Érdekes módon a legfukarabbnak azok bizonyultak, akik semmit sem kaptak. A
cukor és a magasabb árak könnyebben való elfogadása közötti összefüggést azzal
magyarázzák a marketingkutatók, hogy az édes íz, a bevitt kalóriák és a
szervezetben kiválasztott inzulin hatására agyunk jutalmazásért felelős
központja aktivizálódik, s a boldogságérzés következtében kevésbé foglalkozunk
a kedvezőtlen árral.
A
marketinges szakemberek valamit már sejthettek ezzel a hatással kapcsolatban,
ugyanis bizonyára nem véletlenül botlunk a nagyobb hipermarketekben
lépten-nyomon egy-egy finomságot kínáló kóstoló standba.
Forrás: fokuszbanano.hu
0 Megjegyzések