Történelmi mélypontra estek az autóeladások februárban az Európai Unióban - írta a Handelsblatt online kiadása szerdán.
MTI - Az adatnyilvántartás kezdete, 1990 óta még soha nem értékesítettek ilyen kevés autót az EU 27 tagállamában. Az európai autóipari szakmai képviseleti szervezet, az ACEA (Association des Constructeurs Européens d'Automobiles) adatai szerint februárban 795,5 ezer autót adtak el, 10,5 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban.
Már a januári értékesítési adat is történelmi mélypont volt arra a hónapra vonatkozóan. Az év első két hónapjában az eladások éves bázison 9,5 százalékkal 1,68 millióra csökkentek.
Az eladások januárhoz hasonlóan februárban is csak Nagy-Britanniában emelkedtek, mégpedig 7,9 százalékkal. Németországban azonban még a krízis által erősen érintett Spanyolországnál is nagyobb mértékben esett vissza az autóértékesítés: Németországban 10,5 százalékkal, Spanyolországban pedig 9,8 százalékkal. Franciaországban 12,1 százalékkal, Olaszországban pedig 17,4 százalékkal csökkentek az autóeladások.
A német autógyárak eladásai kissé jobbnak bizonyultak ugyan a piaci átlagnál, de a trend alól nem tudták kivonni magukat. A legkisebb mértékben a Daimler eladásai csökkentek, 1,8 százalékkal. A BMW 2,5 százalékkal, a Volkswagen pedig 7,4 százalékkal kevesebb autót adott el. Az Opel-Vauxhall eladásai 15,8 százalékkal esetek vissza.
MTI - Az adatnyilvántartás kezdete, 1990 óta még soha nem értékesítettek ilyen kevés autót az EU 27 tagállamában. Az európai autóipari szakmai képviseleti szervezet, az ACEA (Association des Constructeurs Européens d'Automobiles) adatai szerint februárban 795,5 ezer autót adtak el, 10,5 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban.
Már a januári értékesítési adat is történelmi mélypont volt arra a hónapra vonatkozóan. Az év első két hónapjában az eladások éves bázison 9,5 százalékkal 1,68 millióra csökkentek.
Az eladások januárhoz hasonlóan februárban is csak Nagy-Britanniában emelkedtek, mégpedig 7,9 százalékkal. Németországban azonban még a krízis által erősen érintett Spanyolországnál is nagyobb mértékben esett vissza az autóértékesítés: Németországban 10,5 százalékkal, Spanyolországban pedig 9,8 százalékkal. Franciaországban 12,1 százalékkal, Olaszországban pedig 17,4 százalékkal csökkentek az autóeladások.
A német autógyárak eladásai kissé jobbnak bizonyultak ugyan a piaci átlagnál, de a trend alól nem tudták kivonni magukat. A legkisebb mértékben a Daimler eladásai csökkentek, 1,8 százalékkal. A BMW 2,5 százalékkal, a Volkswagen pedig 7,4 százalékkal kevesebb autót adott el. Az Opel-Vauxhall eladásai 15,8 százalékkal esetek vissza.
0 Megjegyzések