Újabb hazai márkaboltok nyitását, a termékskála bővítését, valamint vezetői személycseréket is tervez Bachar Najari, a pécsi Zsolnay Porcelánmanufaktúra Zrt. új többségi tulajdonosa.
MTI - A szír származású svájci-magyar üzletember pénteken Pécsen tartott sajtótájékoztatón azt mondta: Budapesten az Astoria közelében, a Váci utcában és a Várnegyedben, Pécsen pedig a meglévők mellett még két helyen, köztük a Zsolnay-negyedben szeretne új üzletet nyitni.
Hozzátette, már folynak az ezzel kapcsolatos tárgyalások, előkészületek. A Budapesten építészmérnöki diplomát szerzett, több mint három évtizede Magyarországon élő és magyarul kiválóan beszélő Bachar Najari egy héttel ezelőtt vásárolta meg a gyár 74,5 százalékos tulajdonrészét.
A részvényekért 180 millió forintot fizetett, és jövő őszig további félmilliárd forint tőkét nyújt a manufaktúrának. Bachar Najari szólt arról, hogy gondolkodik a termékkör bővítésén. Úgy vélte: a jelenlegiek mellett érdemes lenne turisztikai célra 60-90 eurós Zsolnay-ajándéktárgyakat is készíteni, ezenkívül lát lehetőséget épületkerámiák előállításában is.
A befektető kitért arra is, hogy már a gyár megvásárlása előtt, ajánlatának kedvező fogadtatásában bízva, igyekezett kapcsolatot építeni Zsolnay-porcelánok lehetséges vásárlóival. Elmondta, hogy a napokban a Zsolnay-termékek iránt érdeklődő cseh és szlovák partnerekkel tárgyalt, a jövő héten pedig egy szaúdi herceggel, majd két héttel később egy szintén szaúdi üzletemberrel találkozik.
Bachar Najari megerősítette: céljai között szerepel, hogy az arab országokban is piacot szerezzen a Zsolnaynak, ugyanakkor rámutatott, a gyár termékei eddig sem voltak ismeretlenek a magas igényű, luxust kedvelő arab vásárlók előtt. A manufaktúra tavaly 100 millió forint értékben exportált árukat, köztük az arab ízlésnek megfelelő porcelánokat Angliába, ahol azok iránt jelentős érdeklődés mutatkozott - mondta az új tulajdonos. Példaként hozta fel, hogy az arab vásárlóknak van igényük jó minőségű kávés- és teáskészletekre, exkluzív dísztárgyakra.
Az üzletember a félmilliárd forintos tőkejuttatásról szólva kiemelte: a pénzt fejlesztésekre, oktatásra és marketingre fordítják. Hozzáfűzte, ha szükséges, hajlandó további összegekkel segíteni a gyár eredményes működését, vezetői személycseréket azonban a korábbi veszteséges működés miatt is szükségesnek tart. Egyben reményét fejezte ki, hogy a cég 2013-ban már nem lesz veszteséges.
A mintegy 200 embert foglalkoztató Zsolnay évek óta gazdasági nehézségekkel küszködik, 2011-ben 840 millió forint árbevétel mellett 282 millió forint veszteséggel zárt, a 2012-es árbevétele 602 millió forintra becsülhető, a veszteség várhatóan 270 millió forint lesz.
Páva Zsolt, Pécs fideszes polgármestere örömének adott hangot, hogy a Zsolnay gyár ügye "rendben halad". Közölte, hogy az új többségi tulajdonos időben kifizette a részvények vételárát. Felhívta a figyelmet arra, hogy a manufaktúra idén ünnepli alapításának 160. évfordulóját, amely jó lehetőség arra, hogy immár az új tulajdonosi struktúrával mutassa be értékeit.
MTI - A szír származású svájci-magyar üzletember pénteken Pécsen tartott sajtótájékoztatón azt mondta: Budapesten az Astoria közelében, a Váci utcában és a Várnegyedben, Pécsen pedig a meglévők mellett még két helyen, köztük a Zsolnay-negyedben szeretne új üzletet nyitni.
Hozzátette, már folynak az ezzel kapcsolatos tárgyalások, előkészületek. A Budapesten építészmérnöki diplomát szerzett, több mint három évtizede Magyarországon élő és magyarul kiválóan beszélő Bachar Najari egy héttel ezelőtt vásárolta meg a gyár 74,5 százalékos tulajdonrészét.
A részvényekért 180 millió forintot fizetett, és jövő őszig további félmilliárd forint tőkét nyújt a manufaktúrának. Bachar Najari szólt arról, hogy gondolkodik a termékkör bővítésén. Úgy vélte: a jelenlegiek mellett érdemes lenne turisztikai célra 60-90 eurós Zsolnay-ajándéktárgyakat is készíteni, ezenkívül lát lehetőséget épületkerámiák előállításában is.
A befektető kitért arra is, hogy már a gyár megvásárlása előtt, ajánlatának kedvező fogadtatásában bízva, igyekezett kapcsolatot építeni Zsolnay-porcelánok lehetséges vásárlóival. Elmondta, hogy a napokban a Zsolnay-termékek iránt érdeklődő cseh és szlovák partnerekkel tárgyalt, a jövő héten pedig egy szaúdi herceggel, majd két héttel később egy szintén szaúdi üzletemberrel találkozik.
Bachar Najari megerősítette: céljai között szerepel, hogy az arab országokban is piacot szerezzen a Zsolnaynak, ugyanakkor rámutatott, a gyár termékei eddig sem voltak ismeretlenek a magas igényű, luxust kedvelő arab vásárlók előtt. A manufaktúra tavaly 100 millió forint értékben exportált árukat, köztük az arab ízlésnek megfelelő porcelánokat Angliába, ahol azok iránt jelentős érdeklődés mutatkozott - mondta az új tulajdonos. Példaként hozta fel, hogy az arab vásárlóknak van igényük jó minőségű kávés- és teáskészletekre, exkluzív dísztárgyakra.
Az üzletember a félmilliárd forintos tőkejuttatásról szólva kiemelte: a pénzt fejlesztésekre, oktatásra és marketingre fordítják. Hozzáfűzte, ha szükséges, hajlandó további összegekkel segíteni a gyár eredményes működését, vezetői személycseréket azonban a korábbi veszteséges működés miatt is szükségesnek tart. Egyben reményét fejezte ki, hogy a cég 2013-ban már nem lesz veszteséges.
A mintegy 200 embert foglalkoztató Zsolnay évek óta gazdasági nehézségekkel küszködik, 2011-ben 840 millió forint árbevétel mellett 282 millió forint veszteséggel zárt, a 2012-es árbevétele 602 millió forintra becsülhető, a veszteség várhatóan 270 millió forint lesz.
Páva Zsolt, Pécs fideszes polgármestere örömének adott hangot, hogy a Zsolnay gyár ügye "rendben halad". Közölte, hogy az új többségi tulajdonos időben kifizette a részvények vételárát. Felhívta a figyelmet arra, hogy a manufaktúra idén ünnepli alapításának 160. évfordulóját, amely jó lehetőség arra, hogy immár az új tulajdonosi struktúrával mutassa be értékeit.
0 Megjegyzések