A Suzuki elsősorban a flottaeladások bővülésére számít az új SX4 piacra vitelével, a márka első C-kategóriás crossoverét az ősszel kezdik gyártani a Magyar Suzuki Zrt. esztergomi gyárában - mondta el Hisashi Takeuchi vezérigazgató újságíróknak.



Az SX4 új generációja a Genfi Nemzetközi Autószalonon mutatkozott be, és az első tört évben már 300 darab eladásával számol a gyártó, később éves szinten 900 darabbal, exportra is szánnak belőle. Az új modell prototípusának fejlesztésére és a sorozatgyártás előkészítésére 200 millió eurót fordított a Magyar Suzuki.

Az évértékelő sajtótájékoztatón a vezérigazgató beszámolt arról, hogy 2012-ben a Magyar Suzuki a Splash, a Swift és a régi SX4 modellből 156 070-et gyártott, ez 91 százaléka volt a 2011. évi termelésnek. Az idén 170 000 darab a terv, egy ideig a két SX4 modellt egyidejűleg is fogják gyártani, a megrendelések függvényében. A járművek több mint 90 százalékát Európában értékesítik, a legfőbb export célország Németország, Nagy-Britannia, Oroszország, Franciaország és Hollandia. A Magyar Suzuki Zrt. értékesítési árbevétele 2012-ben 1,4 milliárd euró volt, a beszerzési alapú beruházás elérte a 77 millió eurót. 2011-ben a cég 1,581 milliárd euró nettó árbevételt ért el, csaknem három százalékkal haladva meg a 2010. évit.



A magyarországi autópiacon a Suzukival szerződésben lévő mintegy 80 kereskedő tavaly 3300 gépkocsit értékesített, 200 százalékos növekedést érve el. Ez 6,2 százalékos piaci részesedéshez volt elég, amit a márka az idén 10 százalékra szeretne növelni, nagymértékben a flottaértékesítések bővítésével. A válság előtti években még évi 39-40 ezer új járművet értékesített a magyar piacon mintegy 150 Suzuki-kereskedő.

A Suzuki Motor Corporation a 2012-es naptári évben 7,1 százalékkal 2,68 millióra növelte globális autóeladásait, bár ugyanezen idő alatt európai értékesítései az általános autópiaci forgalomcsökkenés miatt 13,5 százalékkal, 202 ezerre estek vissza. Az áprilistól márciusig tartó pénzügyi éve első kilenc hónapjában, 2012 áprilisától decemberig a Suzuki Motor 1823 milliárd jen (4244 milliárd forint) értékesítési árbevételt ért el, 1,4 százalékkal magasabbat az egy évvel korábbinál. Az idén 3,5 százalékos árbevétel-növekedést célzott meg a Suzuki Motor Corp.

Slágergyanús az új Suzuki SX4

Végre egy ütőképes modellel állt elő a Suzuki a Genfi Autószalonon. Az új SX4 hosszabb, tágasabb, kényelmesebb és praktikusabb a jelenlegi modellnél, amely szintén gyártásban marad. Az Esztergomban gyártandó modell 1.6-os benzines és hasonló lökettérfogatú dízelmotorral érkezik. A tavaly szeptemberi Párizsi Autószalon óta lehetett tudni, hogy a Suzuki egy nagyobb crossoverrel fog előrukkolni, miután bemutatták az S-Cross koncepciót. A kisautókban erős japán márkának szüksége is van egy praktikus családi modellre, amely meg is érkezett az új, nagyobb SX4 személyében.

A Suzuki a jelenlegi SX4-et is gyártásban tartja, de a két modell csak nevében lesz konkurense egymásnak, ugyanis az újdonság jóval nagyobb lesz. A Genfben leleplezett crossover 4.3 méter hosszú, 1.76 méter széles és 1.58 méter magas lesz, így közel 20 centivel lesz hosszabb a jelenlegi modellnél, az új SX4 kereken 2.6 méteres tengelytávja 10 cm-rel nagyobb. A hosszabb tengelytávolságnak köszönhetően a helykínálat is nagyobb lesz, ráadásul nem csak tágasabb lesz, hanem praktikusabb i, mivel a kisebb SX4 270 literes csomagterével szemben az új SX4 poggyásztere már 430 literes lesz, így végre egy családi modell is fellelhető lesz a Suzuki kínálatában. Az utastér formái egyébként a Swiftet idézik, a kormány, a váltókar és a legtöbb gomb is a kisautóból származik.

Nem panaszkodhatunk az új SX4 formatervére sem, kifejezetten látványos és modern designt álmodtak meg a tervezők, amely gond nélkül felveszi a versenyt a konkurensekkel is. Az új SX4 formatervével ellentétben nem túl erős motorkínálatban, miután mindössze két erőforrással érkezik. Az 1.6 literes benzines a jelenlegi egység továbbfejlesztett változata, teljesítménye 120 lóerő és 156 Nm. A benzineshez ötsebességes váltót párosítanak, az elsőkerekes változat pedig 125 g/km-es emisszióval rendelkezik. Az 1.6 literes dízelmotor a Fiattól érkezik, 120 lóerejéhez pedig 320 Nm-es nyomaték párosul, és hatsebességes váltót is kap a gázolajos modell. A fogyasztást start-stop rendszer csökkenti, aki pedig nem szeretne váltani, választhat CVT automatát is. Allgrip néven új, elektronikus vezérlésű összkerékhajtást is kap az SX4, a központi forgókapcsolóval pedig négy fokozat között lehet választani.

Az új Suzuki SX4 értékesítése az ősz folyamán kezdődik Európában, gyártása pedig a márka esztergomi üzemében folyik majd. A jelenlegi modellel ellentétben viszont az új SX4-ből nem készül Fiat változat.