A 49 éves színész volt eredetileg felkérve a kedves, zöld karakter hangjának, de a színész nem akart "úgy kinézni" mint egy ogre. A szerep végül Mike Myers-re szállt, ám Nic bevallotta, hogy néha megbánja, hogy elutasította a felkérést. "Beszélgettünk Shrekkről és egyszerűen nem akartam úgy kinézni mint egy ogre. Visszagondolva talán jobban tettem volna" - mondta Cage.

Nicolas azonban végre összeállt a DreamWorks Animation csapatával egy rajzfilmre, a The Croods-ra. A Fegyencjárat sztárja teljesen el volt ragadtatva a lehetőségtől, hogy a barlanglakó Grug bőrébe bújhat az új mozifilmben, és most végre részese lehet egy Shrek szintű dolognak. "Mind eljöttek hozzám New Orleans-ba, hogy megmutassák nekem a képet Grug-ról, aztán hozzátették: Nézd Nic, mi ilyennek látunk Téged. Azt feleltem: Remélem azért nem pont így nézek ki, de szerintem meg fogom csinálni" - mondta a színész.

"Ami igazán megfogott Grug-ban, az a fejlődése, amin keresztül megy. Egy túlságosan védelmező apáról van szó, aki túlél, viszont nem él igazán, aztán megtanulja hogyan engedje el magát és éljen valójában, ez az, ami nagyon megtetszett. Szeretem az olyan filmeket, amik egyszerre tudnak megsiratni és megnevettetni" - tette hozzá Nicolas Cage.