Sajtónyilatkozatokban folytatja kultúrháborúját a Nemzeti Színház leendő vezetősége. Vidnyánszky Attila a kritikusokat hibáztatja strasbourgi meghívásának visszamondása miatt, Eperjes Károly a Nemzeti Színház Az ember tragédiája előadását tiltaná be.

– Gratulálok Tompa Andreának, a Kritikusok Céhe elnökének és társainak, hogy sikeres lett a lejárató kampányuk – mondta Vidnyánszky Attila a Somogyi Hírlapnak, miután a lap a véleményét kérdezte arról, hogy Vidnyánszky visszalépett a beregszászi társulat strasbourgi vendégjátékától. – Az elmúlt években nagyjából ennyit sikerült tenniük a magyar kultúráért – tette hozzá a Nemzeti Színház leendő igazgatója, kiegészítve azzal, hogy jelenleg komoly hisztériakeltés zajlik a magyar színházi élettel kapcsolatban külföldön.



Mint megírtuk, Vidnyánszky Attila azért lépett vissza a strasbourgi vendégjátéktól, mert Julie Brochan, a Strasbourgi Nemzeti Színház vezetője közleményt adott ki, amelyben a magyar művészeti szabadság és a politika problematikus viszonyát feszegette. Ebben a helyzetben, mint írta, úgy döntött: a kurzuskultúra emblematikus alakjának számító Vidnyánszky nem tarthat kurzust Strasbourgban, így a Vidnyánszky által vezetett Kaposvári Egyetem Színházi Intézete meghívását lemondta. Vidnyánszky erre válaszul törölte a beregszászi előadások strasbourgi fellépését is, mint jelezte: a társulattal egyetértésben. Vidnyánszky arra hivatkozott, nem látja biztosítottnak, hogy a társulatot – köztük Törőcsik Marit – nem éri provokáció. Időközben a beregszászi társulat szintén franciaországi Dijoni Fesztiválon való vendégszereplése is meghiúsult.

Eperjes Károly, a Nemzeti Színház leendő igazgatóhelyettese egy pestszentlőrinci katolikus iskolában tett kijelentéseiről a Blikk számolt be. A bulvárlap szerint Alföldi Róbertre vonatkozóan Eperjes így nyilatkozott: „Engem még nem köpköd, holott neki is megmondtam: ha kultuszminiszter lennék, egyből levetettem volna a műsorról a »tragédiát«, mert veszélyes, hogy sok iskolás ebben az eltorzult változatban ismeri meg az egyik legnagyobb drámánkat.”