Az Egyesült Államokban a 22-29 év közöttiek ezredfordulós nemzedékének már munkába állt tagjait (super millennials) vizsgálta egy kutatás.
MTI - A digitális bennszülötteknek is nevezett nemzedékhez tartozók a munkaidőben folytatott személyes kommunikációra egyfajta jogként tekintenek. Munkahelyükön jellemzően naponta többször is fellépnek Facebook-falukra, hogy ellenőrizzék ottani forgalmukat, chatszobákat is látogatnak, szöveges üzeneteket küldenek és fogadnak a személyes mobileszközeiken. Többségük arról számol be, hogy a munkaideje alatt személyes feladatokat is elvégez.
„A millennium gyermekei másképpen dolgoznak, mint a korábbi generációk, eltérő igényeik vannak a kommunikációs eszközökkel és általánosságban a munkahelyi élettel kapcsolatban - fejti ki Ann-Charlotte Kornblad, a Consumer Insights vezető tanácsadója. - A munkaadóknak át kell gondolniuk a munkahelyi feszültség esetleges forrásait, hogy folyamatosan biztosítsák e fiatalok elkötelezettségét és motiváltságát. Különösen fontos nekik a személyes szolgáltatásaikhoz való hozzáférés engedélyezése a munkahelyi eszközökön és a magukkal hozott személyes mobileszközökön egyaránt.”
Ami a mobiltelefonokat illeti elmondható, az ezredforduló gyermekeinek közel fele saját eszközt használ a munkában, amelyet ő maga fizet. Tehát a saját telefonjuk munkával kapcsolatos használatát is ők fizetik. Eközben 23 százalékuknak a mobiltelefont (többnyire okostelefont) egészében a munkáltató fizeti. Ez az arányszám előreláthatólag emelkedni fog, mihelyt a munkáltatók ráébrednek, milyen előnyökkel járhat ez. A munkaadó által fizetett telefonhoz az az elvárás is kapcsolódhat, hogy a munkavállaló a megszokott munkaidőn kívül is rendelkezésre álljon a munkával kapcsolatos kérdések kezelésére.
Charlotte Karlberg, a Consumer Insights másik szakértője megállapítja: „Az ezredfordulós nemzedékbeliek nem feltétlenül értékelik a nonstop rendelkezésre állásra vonatkozó elvárást, mivel ez szöges ellentétben áll a munkahelyi és magánélet elválasztására való erőteljes törekvésükkel. Még ha helyénvalónak is találják a munkahelyen folytatott magánéletet, nem feltétlenül engedik meg, hogy a munka belépjen a magánéletükbe – ez a generáció fontosnak tartja a munka és a magánélet közötti egyensúlyt.”
A millenniumi nemzedéket inkább az eredményorientált viszonyulás jellemzi, a millenniumosok nem hajlandóak túlórázni pusztán azért, hogy fenntartsák a kemény munka látszatát. Számukra a munkával való elégedettség egyik fő tényezője a laza, rugalmas munkakörnyezet. Az ezt felismerő és támogatni tudó vállalatoknak nagyobb esélyük van rá, hogy boldogabb és termelékenyebb fiatalokkal vegyék körül magukat. Mindez azt is jelenti, hogy nincs kifejezetten ideális vállalat e fiatalok számára. Némelyik szervezet azonban – amelyeket a jelentés úttörő vállalatként említ – sikeresebben alkalmazkodtak az ezredforduló gyermekeinek igényeihez.
MTI - A digitális bennszülötteknek is nevezett nemzedékhez tartozók a munkaidőben folytatott személyes kommunikációra egyfajta jogként tekintenek. Munkahelyükön jellemzően naponta többször is fellépnek Facebook-falukra, hogy ellenőrizzék ottani forgalmukat, chatszobákat is látogatnak, szöveges üzeneteket küldenek és fogadnak a személyes mobileszközeiken. Többségük arról számol be, hogy a munkaideje alatt személyes feladatokat is elvégez.
„A millennium gyermekei másképpen dolgoznak, mint a korábbi generációk, eltérő igényeik vannak a kommunikációs eszközökkel és általánosságban a munkahelyi élettel kapcsolatban - fejti ki Ann-Charlotte Kornblad, a Consumer Insights vezető tanácsadója. - A munkaadóknak át kell gondolniuk a munkahelyi feszültség esetleges forrásait, hogy folyamatosan biztosítsák e fiatalok elkötelezettségét és motiváltságát. Különösen fontos nekik a személyes szolgáltatásaikhoz való hozzáférés engedélyezése a munkahelyi eszközökön és a magukkal hozott személyes mobileszközökön egyaránt.”
Ami a mobiltelefonokat illeti elmondható, az ezredforduló gyermekeinek közel fele saját eszközt használ a munkában, amelyet ő maga fizet. Tehát a saját telefonjuk munkával kapcsolatos használatát is ők fizetik. Eközben 23 százalékuknak a mobiltelefont (többnyire okostelefont) egészében a munkáltató fizeti. Ez az arányszám előreláthatólag emelkedni fog, mihelyt a munkáltatók ráébrednek, milyen előnyökkel járhat ez. A munkaadó által fizetett telefonhoz az az elvárás is kapcsolódhat, hogy a munkavállaló a megszokott munkaidőn kívül is rendelkezésre álljon a munkával kapcsolatos kérdések kezelésére.
Charlotte Karlberg, a Consumer Insights másik szakértője megállapítja: „Az ezredfordulós nemzedékbeliek nem feltétlenül értékelik a nonstop rendelkezésre állásra vonatkozó elvárást, mivel ez szöges ellentétben áll a munkahelyi és magánélet elválasztására való erőteljes törekvésükkel. Még ha helyénvalónak is találják a munkahelyen folytatott magánéletet, nem feltétlenül engedik meg, hogy a munka belépjen a magánéletükbe – ez a generáció fontosnak tartja a munka és a magánélet közötti egyensúlyt.”
A millenniumi nemzedéket inkább az eredményorientált viszonyulás jellemzi, a millenniumosok nem hajlandóak túlórázni pusztán azért, hogy fenntartsák a kemény munka látszatát. Számukra a munkával való elégedettség egyik fő tényezője a laza, rugalmas munkakörnyezet. Az ezt felismerő és támogatni tudó vállalatoknak nagyobb esélyük van rá, hogy boldogabb és termelékenyebb fiatalokkal vegyék körül magukat. Mindez azt is jelenti, hogy nincs kifejezetten ideális vállalat e fiatalok számára. Némelyik szervezet azonban – amelyeket a jelentés úttörő vállalatként említ – sikeresebben alkalmazkodtak az ezredforduló gyermekeinek igényeihez.
0 Megjegyzések