Megszerezte a végleges típusengedélyt a francia Alstom a 4-es metróvonalra szánt, Metropolis típusú szerelvényeire a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól - közölte a gyártó és a Főpolgármesteri Hivatal. A korábban módosított szerződésnek megfelelően az Alstom Transport megszerezte a 4-es metróvonalra gyártott új metrószerelvények típusengedélyét a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól. Az engedély birtokában az Alstom immár megkezdheti a szériavonatok folyamatos leszállítását Budapestre. Az Alstom Transport két prototípus szerelvényt már legyártott, amelyek közül az egyik utastere a végleges kialakítást tükrözi, azaz a későbbiekben bevezetendő automata üzemre tekintettel nincs benne ideiglenes vezetőfülke sem. A 4-es metróvonalra gyártott metrószerelvények négy kocsiból állnak, az új szerelvények, a 2-es vonalon már futó szerelvényekhez hasonlóan, hosszában teljesen végigjárhatók. A 4-es metróvonalra gyártott új METROPOLIS metró kialakításának köszönhetően különleges utazási élményt és látványt nyújt majd a forgalomba állást követő egy év után, amikor a kezdeti, vonatfelügyelő közreműködésével zajló üzem után beindul majd a vonatfelügyelő nélküli üzemmód. Az utasok a metró elejének és hátuljának ablakain menet közben ugyanis az alagútba is beláthatnak majd, így láthatják, amint a szerelvény a vadonatúj alagútban halad. A 4-es metróvonalra gyártott metrószerelvények 4 kocsiból állnak. Az új szerelvények, a 2-es vonalon már futó szerelvényekhez hasonlóan, hosszában teljesen végigjárhatók. A korszerű járművekben ergonomikus ülések, meleg tónusú anyagok, légkondicionálás, valamint modern világítási rendszer gondoskodik az utasok kényelméről. Habár a 4-es metróvonalra gyártott szerelvények vezető nélküli, vagyis teljesen automata üzemmódra is képesek lesznek a későbbiek során, a kezdetekben még nem maradnak személyzet nélkül a földalatti közlekedés elmúlt 117 évében metróvezetőkhöz szokott fővárosi utasok. Az új metrószerelvények forgalomba állását követő első évben még lesz vezetőfülke a METROPOLIS-okon és a fülkében vonatfelügyelő fog tartózkodni, de a szerelvényt nem ő, hanem már teljes egészében az automatika vezeti. Ez azt jelenti, hogy a metrók elindulását, megállását, az ajtók nyitását és zárását, valamint a szerelvények követési távolságát, mind-mind megbízható számítógépek fogják irányítani, amelynek köszönhetően a menetrend pontosabb, a követési idő rövidebb, a vonal üzemeltetése pedig biztonságosabb lesz. Ezt az időszakot követően a vonatvezetős üzem megszűnik, a teljesen automata üzemhez pedig az Alstom szakemberei kiszerelik majd a vezetőfülkét és az utasteret elválasztó falat, ami lehetővé teszi, hogy az utasok a szerelvény első és hátsó ablakain kilássanak úgy, mintha ők maguk is metróvezetők lennének. A világon összesen 41 metróvonalon, köztük London, Párizs, Barcelona, Szingapúr, Szöul vagy Tokió egyes vonalain közlekednek automata metrószerelvények. Európában összesen 15 metróvonal, köztük Koppenhága, Barcelona, Torinó, Párizs, több francia nagyváros, Nürnberg és Lausanne egyes vonalai üzemelnek teljesen automatikusan. Kontinensünkön Budapest lesz majd a 12. város, ahol vezető nélküli szerelvények szállítják az utasokat. Érdekesség még, hogy az immár több mint 70 éve metrókat gyártó Alstom „abszolút világrekorder” az automata metrók terén; a vállalat építette ugyanis a világ leghosszabb, összesen 45 km hosszúságú vezető nélküli metróvonalát, a 2010-ben átadott szingapúri Circle Line-t is. A 4-es metró szerelvényei külsőleg megegyeznek a 2-es vonalon már futó Metropolisokkal, előbbiek típusengedélyét csak azok után kaphatta meg a gyártó, hogy megszerezte a 2-es vonal szerelvényeinek típusengedélyét. Ezt a Nemzeti Közlekedési Hatóság a szerelvények jelentős módosítása után végül 2012. június 4-én adta meg. A francia gyártó 15 szerelvényt gyárt a 4-es vonalra.